Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

påtide å begynne med prosjekttråd kansje :D

det som sku bli et lite prosjekt sjer ut som å ta litt lengre tid enn forventa p.g.a er på sjøen halve av året :)

men nok om d..

Bilen e en Platanengrûn metallic, e28 525i , 85modell med 340k på telleren.

kjøpte den for 1 1/2 år sia. den har gått alle sine år før det i sør-trøndelag.

det var nok av rust på den når æ kjøpt den, men sveisa det, og fikk den godkjennt. men nå er plana mi å fikse den helt opp.

men planen nå e ikkje å putt nerri større motor eller noe banebil for de som lurer på det. :)

motor er en m30b25 som har gått ca 200k no. den ska bli ''overhalet'' var planen. muligens litt småsnacks på den/eller sett nerri 2,8..

karrosseri : ikkje nå plastikk eller noe når æ kjøpt den, men skal på med m5 frontleppe, m-tech vinge på bakluka ikkje noe mere plastikk var plana :)

interiør : det originale interiøret va grønnt, så det ble bytta ut me svarte interiør deler, svarte skinn dørtrekk, og delskinn stoler. men var så heldig at æ kom over et sett med Helskinn stoler og baksete som da ska monteres. m-tech ratt og m-tech girkule.

understell: skal på med komplett dempere/senkesett for å få det i vognkortet, å når det er innstempla i vognkortet, blir det byttet til gs-performance coilover kitt.

powerflex foringer rundt om :)

men først og fremst, få fjerna resterende rust og få den hellakkert. :D ska legge ut bilder etterhvert som det bli gjort noe :D håper dette faller i smak hos noen, visst ikkje er det bare å komme med råd.. tar imot både ris og ros :D

her kommer et par bilder av bilen før jeg begynte :)

5y9wnogv2renfil98aje.jpg

922p62gqarus8up8nw5r.jpg

her er den dagen den ble parkert i garasjen.

je35l4g0z25jbb00f8y8.jpg

h6whkcrpcsd2cw180te6.jpg

s6oacsvu6kfs5v98o8g6.jpg

kommer flere bilder straks. skal bare få tatt de. :)

Skrevet

hehe :) ja har vært ned å tatt litt bilder nå. : ) dem kjem straks.. venta på deler som kjem rett over nyttår no, å da bli det noen laange kvelder fremover gitt : )

Skrevet

Fin bil, og tøff farge på E28...

Skal følge med her... (selv om jeg mener at du skulle hatt en 535 motor i denne heller, hehe)

Skrevet

Skal følge med her... (selv om jeg mener at du skulle hatt en 535 motor i denne heller, hehe)

+1 skal ikke være noe stress i det heletatt og få 3,5 i vognkortet heller på denne;)

Skrevet

+1 skal ikke være noe stress i det heletatt og få 3,5 i vognkortet heller på denne;)

har vært inn på tanken om 3,5 i den å ja.. :) men skal ta en prat med biltilsynet nå rett over nyttår, så æ får hør ka dem sier om saken :) men må vel monter abs på den da, må æ ikkje det da`? syntes æ hørt snakk om det engang sjø

Skrevet
En kompis tå me he en 84 mod 525i å den e godkjent 535 å den he ikje abs! så trur ikje d ska vare problem :)
Fikk beskjed om at ABS ikke var nødvendig for å få bilen min godkjent som 535i

Det er vel å betrakte som flaks, siden E28 535i er typegodkjent med ABS...

Skrevet
ABS er ikke noe krav selv om den er typegodkjent.

Jeg har heller ikke fått noe spm om abs på min e28 som bygges om.

Du har nok ikke fått spørsmål om det, pga at biltilsynet rett og slett ikke vet det. Men hvis du hadde prøvd å få ut papirer fra BMW på ombygging (noe du selvsagt ikke får lengre..), så hadde du fått i klartekst der at 535i SKAL ha ABS for å imøtekomme BMWs krav...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...