Toree Skrevet Desember 31, 2010 Share Skrevet Desember 31, 2010 Hei. Var og henta meg brukt kasse til min e34 518i idag, som hadde stått på en e30 318i.. Men når jeg satte den fra meg på verkstedet i stad, så jeg att den inngående akseltappen var tjukkere på den som kom fra e30`n.. Den jeg har tegnet rundt Dimensjonen på splines`en som ska inn i clutchen er riktig, men har den tappen noe og si? Har ikke bilen her, så får ikke prøvd før i morra Tore Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 bare å bytte svinghjulslager til et som passer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Hei var nede i kjelleren og målte litt. fant en kasel fra e30 m40 318i 87 mod den hadde 11.90mm, men min e34 518 95mod hadde 14.90mm. Fant også en veiv fra m44 318is den hadde også 14,90mm Hvist kassen passer og aksen ser lik ut kan du jo bare skifte kulelageret. Trenger selv kasse til min bil så kom med oppdatering hvist det passer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 er bare å bytte lagret i veiva.. koster maks 50 spenn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toree Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2011 Dukka opp enda ett problem.. hehe.. Den inngående akselen var tjukkere på e30 kassa enn e34, så omvendte mål på min Takaasen:) Men bak på girkassa på den utgående akselen man skrur inn på hardykoblingen på mellomaksel var den 7-8cm kortere på E30 kassa, kontra e34.. Så for min del gadd jeg ikke bruke tid på den, men fikk tak i enda ei kasse med riktige mål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå