Talker Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Kjøpte meg ny viskosekobling fra schmiedmann til min e34 da jeg oppdaget at tempen steg på stillestående tomgang om sommeren. Greit nok, enkel jobb, og kvitt problemet. Men jeg synes nesten den er for "stram". Før så hadde jeg en ganske ren sekser-lyd om jeg ruset eller dro ut girene. Nå har jeg mye av den typiske blåselyden som dekker over motorlyden. Dette selv om det er atskillige minusgrader. Er dette normalt? Minner meg om en gammal volvo
Morty999 Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 aldri vært borti det jeg hvertfall.. så det skal nok ikke være sånn nei.
KalMar Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 aldri vært borti det jeg hvertfall.. så det skal nok ikke være sånn nei. En kompis av meg kjøpte ny viskose kobling fra koed å satte på sin e34. den fikk også litt den volvo viftelyden. men det roet seg etter hvert.
Ballder Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Normalt skal du få den blæselyden ett minutts tid eller 3 rett etter oppstart av kald motor, men skal avta og bortfalle ganske snart. Kan også høres på varme sommerdager der bilen blir startet opp etter kort tids parkering og eventuell rett etter en lang tomganskjøring.
Olav_64 Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Jeg har akkurat samme Volvo 240-lyd etter oppstart (som en høytørke i brunst), etter at jeg satte inn visko-kobling fra Koed. Men den roer seg etter ca ett minutt som Ballder sier. Siden går den stille og fint. På Hiacen min er det også viskokobling som oppfører seg på samme måten. Viskokoblingen min var totalt gåen i opplagringen, og hørtes ut mer som en diesel under kjøring. Det er om mulig verre enn 240-lyd.
|Ole| Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Eg har kunn opplevd volvo lyden når viskosen har vert dårleg men så har eg aldri skifta til flett ny heller da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå