mabreivik Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 nytt år, nye problemer... følgene skjedde: stoppet driftsvarm bil i 15min. når jeg startet den igjen gikk den normalt i 1sek før den begynte å bore å miste turtall. så gikk den å jaget litt før den døde.. i påfølgende forsøk startet den, men fremdeles bare jaging.. når den tente og startet gikk den altså veldig kleint, bare jaging, før den igjen stoppet ute var det ca -9 grader hva kan dette være?? har det fryst i bensinrøra i den perioden bilen sto stille? nå gir den ikke lengre tegn til liv når jeg forsøker å starte den.. noen der ute som har vært borti det samme? bensinpumpe/tæla rør/tenning??
Bmw_325i_ Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 kan være kondens som er problemet ditt. lite bensin på tanken også kanskje? såfall fyll opp og få på kondensfjerner.
mabreivik Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Skrevet Januar 1, 2011 har aldri vært borti kondens før, så jeg kjenner ikke symptomene så bra (har pleid å huske kondensfjerner FØR den værste kulda) det har vært lite bensin på tanken, men nå er det 45L. blir den HELT livløs av kondens altså?
mabreivik Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Skrevet Januar 1, 2011 ok, da har jeg løsnet slangen til bensintilførsel inn til dyse-galleriet (ringet rundt på bilde) når tenningen var skrudd på, kom det ikke bensin ut av denne. det jeg lurer på er følgende: A -har jeg tatt riktig slange? er det denne som fører bensinen til dysegalleriet fra pumpa? B- skal bensinpumpen gå straks tenningen er skrudd på? jeg begynner å bli i beita for gode råd nå så om det er noen som har noen ideer til hvor jeg kan sjekke bensinens vei så hadde de blitt mottatt med stor takk!
bjornar-a Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Bensinen kommer ikke før du begynner og kjinne, det gjorde det vertfal ikek på min 318 og min 320
mabreivik Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Skrevet Januar 1, 2011 men skal det ikke komme bensin der sålenge pumpa går da??? hvor avansert er detta egentlig?
bjornar-a Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Det kommer bensin der så lenge pumpa går ja, men tror du må vri på starter'n føre pumpa starter
bmwe30fire Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 hvis pumpa går og du mye bensin på tanken så må det være tett et sted? muligens bensinfilteret
mabreivik Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Skrevet Januar 2, 2011 nå tror jeg feilen er funnet... bensinpumpa lager ingen "summelyd" når jeg setter på 12V målte på kontakten (den som sitter nærmest "kanten") og den som sitter nærmest mot midten av hullet. på sistnevnte var det konstant spenning, på den andre var det ikke spenning før jeg skrudde på starteren. spenningen forsvant forøvrig da jeg slutta å kjinne. så konklusjonen min er at bensinpumpa kunn går når motoren "går" det var jo ikke annet en typiskt da. den dyreste delen.. seff. hehe noen som har bred erfaring med pumpebytte ell? er på tynn is nå føler jeg tusen takk for tipset om når pumpa gikk godt forum dette, får bra svar fort
bmwe30fire Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 litt usikker på åssen den sitter på bilen din, sitter nedi tanken, skru av lokket der ledningene går inn på, så må du nesten bare føle deg frem via bensin slangene ned i tanken kjapp jobb egentlig! ring rundt på noen huggerier og hør etter bensinpumpe det er billigst, da skal antageligvis huggeriet ha delenummeret som står på pumpa
mabreivik Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Skrevet Januar 2, 2011 har funnet ut hor den sitter nå, er målere på begge sider av tanken, så sitter pumpa i den ene? skal man kunne høre pumpa godt når den går? jeg trenger å være 100% sikker på at det er pumpa som er klein før jeg bestiller. så har jeg ikke veldig lyst til å sprute bensin i hele bilen i tilfelle den går=p
vegarde Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 har funnet ut hor den sitter nå, er målere på begge sider av tanken, så sitter pumpa i den ene? skal man kunne høre pumpa godt når den går? jeg trenger å være 100% sikker på at det er pumpa som er klein før jeg bestiller. så har jeg ikke veldig lyst til å sprute bensin i hele bilen i tilfelle den går=p Skal høre bensinpumpen gå i et par sekund når tenningen skrues på,altså en lav summetone på en måte. Pumpa sitter på høyre side av tanken. Har bilen din gått langt,høy km.stand?
bjornar-a Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 til informasjon så er det samma bensinpumpa fra 316 til 328:D så burde ikke være noe problem og finne en billig og brukt en hvis du ikke vil kjøpe nytt:) bra du har funnet ut av det:) jeg sleit med og teste bensintrykket, for det kom jo ikke noe trykk med tenninga på
mabreivik Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Skrevet Januar 2, 2011 bilen har gått nesten 230 000km nå, så ting begynner sikkert å ryke utover=p nå skal jeg ut å sette 12V direkte på motoren, får høre etter om det summer=) håper det er musestille.
bjornar-a Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 prøv og slå på pumpa, pleier og komme da, men det fungerer ikke i lengden, men er så du kan kostantere at feilen er der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå