Gå til innhold

kast i felg

multipro
 Share

Anbefalte innlegg

Viss det er kast sidelengst og du ikke får det bort ved hjellp av ballansering (maks 50gr), så kan du ta av dekket. Legge felgene på et slett gulv. Da helst et betonggulv. Da ser du som regel hvor kastet er. Så legger du press på den delen der ujevnheten er med f.eks lasteapparatet på en traktor. Husk å legg noe imellom gulv og felg/felg og pressplate så du ikke får nye skader. Har gjort dette selv med noen momo felger og det funket fint som snus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er kast sidelengst og du ikke får det bort ved hjellp av ballansering (maks 50gr), så kan du ta av dekket. Legge felgene på et slett gulv. Da helst et betonggulv. Da ser du som regel hvor kastet er. Så legger du press på den delen der ujevnheten er med f.eks lasteapparatet på en traktor. Husk å legg noe imellom gulv og felg/felg og pressplate så du ikke får nye skader. Har gjort dette selv med noen momo felger og det funket fint som snus :)

Er da ikke maks 50g, er fullt mulig å ha på mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja winchester, du kan ha 1kg med lodd hvis du bare vil, men hvor lurt det er, er en annen sak.. Jeg bruker å si maks 60g lodd. (Jobber med dekk daglig..)

Jobber med dekk og felger daglig jeg og, og 1kg var jo litt å ta i. Balanserer felgen til den er i 0-0 (av og til slingringsmon på 5g da dette ikke merkes), så sørger jeg for å ikke spre loddene utover, måtte det være klisterlodd eller bankelodd. Har jo lodd av både aluminium og stål i 65g standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå overdrev jeg ja, for å sette det litt på spissen. ;)

Bruker som regel å balansere felg til 0-0 jeg også, men alt under 10gr er godkjent. Dette merkes ikke i det hele tatt. 1 bankelodd på hver side er optimalt. Ser helt måse ut med flere lodd spredt utover :P Har maks 60gr lodd på jobben. :) Men er enig med deg altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå overdrev jeg ja, for å sette det litt på spissen. ;)

Bruker som regel å balansere felg til 0-0 jeg også, men alt under 10gr er godkjent. Dette merkes ikke i det hele tatt. 1 bankelodd på hver side er optimalt. Ser helt måse ut med flere lodd spredt utover :P Har maks 60gr lodd på jobben. :) Men er enig med deg altså :)

Så klart, ett lodd per side er optimalt, men kommer jo mye ann på felgene også. Er det noen stygge stålfelger tar jeg bare en avbalansering i starten, banker på lodd på begge siden og spenner den av og monterer. Er det litt finere felger og en litt mer nøyen kunde blir det gjort mer nøyaktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...