Fisher Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 Hei.. Kjøpte ny lambada for et halvårsiden.. Så ble jeg plaget noe voldsomt med falskluft.. fant feilen og byttet slangen. Etter det ble han ganske god.. men virker som han nøkker og skyter litt på en sylinder av å til.. Mulig det er mere falskluft.. Men som nevnt på gs ville jeg få opp feilmelding på lambdaen og skal sjekke etter neste gang den nøkker om jeg får det på ny.. MEn det som er rart.. nå bruker bilen mere bensin.. som om lambdaen funker dårligere.. Å jeg vet de er en svakhet på disse bilene.. men også at jeg får opp den hvis det er falskluft. Men har hørt du kan vaske dem.. siden jeg har kjørt et par uker hvor han fuska og harka... har hørt det kan være nok til å gjøre den sotete/tett.. MEn det jeg lurer på er hva er det jeg kan vaske den med? for å ikke ødelegge den? REsten må jeg vell bare finne ut selv Regner med at når jeg tar den ut så ser jeg fort om den har sotet igjenn.. Forresten nøkker bare rundt 2000\3000rpm.. Å funker etter å ha kjørt lenge.. Hvis noen har andre ideer? Tusen takk på forhånd
Olelink Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 Høres ikke ut som lambda feil dette. Ved lamda feil ville den hatt ujevn tomgang og litt høyere bensinforbruk. Men den skal ikke fjuske rundt 2-3000 fordet.
Fisher Skrevet Januar 3, 2011 Forfatter Skrevet Januar 3, 2011 vell 2 av 3 er ikke galt da? Går litt ujevnt på tomgang også :\ Men ikke alltid.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå