bmwvestlending Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 Hei og Godt Nyttår folkens! Jeg har nettopp skiftet motor (ny) til cupèviften og byttet bensintank (brukt) til bilen (728ia 96.mod) min ved et aut.bilverksted. Rett etterpå var jeg og fylte bensin, da oppdaget jeg at bensinmåleren fortsatt sto på "kvart tank" selv om jeg hadde fyllt full tank. Jeg tenkte at det var sikkert fordi flottøren hadde hengt seg opp.. den viser nesten full tank først etter ca.5mils kjøring. Så noen dager etter mistet jeg ABS og antispinn (de kobler seg ut når jeg passerer 50-60km/t). Så noen dager etter dette igjen.. jeg kommer kjørende..ligger i 80km/t.. plutselig så viser nålen 0km/t ??.. men normaliserer seg etter en kort stund Så noen dager etter dette..igjen står og venter på fergen.. starter motoren for å kjøre ombord.. da fikk jeg feilmeldingen: "Getriebenotprogramm" (nødprogram automatkassen) jeg stoppet og startet igjen..og da forsvant "feilen" igjen Det siste jeg nå har oppdaget er at crusekontrollen slår seg av etter at jeg har kjørt bare noen 100meter.. ?? Har tittet litt her på forumet og sett etter om det er noen andre som har vært bort i de samme problemene.. har kommet til at det kan være ABS-sensoren som ligger ved venstre bakhjul!? Kan nevne at jeg får opp feilmeldingen "Bremsbelag prüfen" (slitte klosser) den har vært der helt siden jeg kjøpte bilen, rett før jul. Skal skifte de neste uke. Jeg har bestillt time hos BMW Jæger i Bergen for en DIS (Diagnosesjekk). Noen som vet om det kan være fordi jeg har skiftet de tingene på verkstedet? Eller at jeg ikke har gjort noe med klossene? (de har ikke kommet ned på skivene) Håper ikke det er hjernen til ABS som er defekt.. da blir det visst dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwvestlending Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2011 Noen som vet om det er samme type ABS-sensor på venstre bakhjul som på høyre bak? Er det enkelt å ta den ut for å sjekke evnt.smuss? Det høres ut som det er ABS-sensoren på venstre bakhjul som det er noe galt med ettersom speedometernålen går ned på null.. (leste et innlegg her tidligere om de samme problemene) Noen som har gode tips å komme med? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwvestlending Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2011 Ingen som kjenner til dette problemet? Hvordan man evnt. får av sensoren? Håper noen som vet Takker på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Det høres ut som om problemet er abs-sensor venstre bak, som du selv er inne på. Siden denne brukes til å måle hastigheten passer det bra med de fleste av feilene dine. Den er i utgangspunktet veldig lett å bytte, men du kan fort få problemer med at den er korodert fast. Her er iallefall en beskrivelse på hvordan du gjør det: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/03/48/07 Og ja, høyre og venstre er like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwvestlending Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2011 Tusen takk for gode tips hillmar Får prøve forsiktig å se om jeg får den av, hvis ikke så venter jeg til neste uke. Har bestilt time hos BMW for DIS (diagnosesjekk) så får jeg ta det der fra Takker igjen for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå