Morstan Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Nå er det andre gangen den pumpa gikk til helvete på ei uke! Noen som vet hvorfor? Eller hvordan jeg kan finne ut hvor feilen ligger? Snakket med en kompis og han hadde samme problemet, og trodde det kunne være pærene jeg har inni bilen som jeg byttet til led pærer. For han hadde det og byttet tre pumper. Men jeg aner ikke, bare lei av å ha en bil som stopper etter en uke etter forje pumpe bytte. Har jo ikke hatt noe tull før, begynte i romjula liksom:/ og da var det vel maks en måned siden jeg satte i led lysa. Håper på noen gode tips og litt hjelp her:/
MrJørgensen Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Ser ikke helt hvordan interiørpærer kan ha noe med bensinpumpe å gjøre... Er du helt sikker på at det er pumpa som har skylda hver gang? Sjekka pumperele, målt spenning på pumpa, sjekka om kontaktene ikke har irra eller testa pumpa rett på batteriet? Dersom det er pumpa som har gått hver gang så må det jo være noe som får den til å ryke så fort. Tett bensinfilter eller noe annet som gjør at pumpa belastes mye? Jeg venter på ny pumpe til min nå, men den pumpa der trur jeg ikke har vært bytta før så den har jo gjort gode 225.000. Så høres litt rart ut ja...
Morstan Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Ser ikke helt det med lysa jeg heller skjønner du. Og jeg vet ikke om det er pumpa som er idioten. Men byttet pumpe i romjula. Og da har bilen min rullet 258000. Aner ikke om den er byttet før det. Men hvis den ikke har det så har den jo gjort nytta si. Så teit at den andre slutter etter ei uke. Men var brukt, og jeg har ikke sett på den pumpa som sitter i nå. Men den første jeg tok så ut til å være "brent"/ litt brun på undersiden av den ene kontakta. Og bensin filteret sitter i tanken det også eller? Og hvilket relé er til bensinpumpa? Og hvor sitter det eventuelt? Uansett, takk for svar og skal måle litt på pumpa når jeg får tid.
Kristian H. Foss Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Relét sitter vel i sikringsboksen på førersiden i motorrommet.
MrJørgensen Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Releet sitter på førersiden i motorrommet ja, må ta av et lite ekstra deksel der som skjuler 3 releer, hvis ikke jeg husker helt feil er pumpereleet blått og sitter til venstre av de tre. Også er det sikring nr 18. Bensinfilteret sitter ikke i tanken, men er plassert under bilen på førersiden like ved girkassa. Aluminiumssylinder som ligger bak et metalldeksel, en slange inn og en slange ut på andre siden. Hvis dette ikke har vært byttet ville jeg absolutt gjort det. Venter som sagt på ny pumpe til min nå, får den forhåpentligvis i morgen slik at bilen min kan komme seg på veien igjen! Kjøp ny pumpe og nytt filter og bytt samtidig, det gjør jeg, da er du sikker på at alt er tipp topp. En brukt pumpe kan jo faktisk streike etter en uke, man har jo ikke noe garanti for hvordan stand en brukt pumpe er innvendig. Du får si ifra ossen det går med målingen
jsr-Racing Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 byttet du til en ny pumpe eller brukt?? kan hende du har vert veldig uheldig vist den hvar brukt.
Morstan Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 MrJørgensen: takk, skal se om jeg får kjøpt filter i morgen. Så fikk jeg ei pumpe av en kompis så prøver igjen med den først og nytt bensin filter. Skal sjekke relèet også. Så skal jeg si i fra til deg angående måling. Fant din tråd ang. det samme i sta. Fikk litt hjelp der. Men skjønte ikke alle talla og den koble måten du sjekket relèet på men får bare prøve litt og hva koster bensinpumpa ny på koed? Og filter? takk for all hjelp:-D Jsr-Racing: byttet til brukt, og kan ha vært uheldig. Men får bare sjekke relèet og filter og prøve igjen med den pumpa jeg fikk. Hvis den kutter igjen blir det ny pumpe!
MrJørgensen Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Bensinpumpa kosta rett under 1000 lappen, filteret koster vel en hundrelapp eller to. Når det gjelder releet så kan det sjekkes ved at du setter spenning over kontakt 85 og 86 på releet. Feks + på 85 og - på 86. Da skal releet "klikke" og vil da gi kontakt mellom kontakt 30 og 87 som man kan måle med feks et multimeter. Men måler du at du har spenning ved pumpa når motoren sviver så vet du også at releet og det andre elektriske der framme fungerer som det skal =)
Morstan Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Skrevet Januar 6, 2011 Ja, tusen takk for hjelpa:-D skal se på det når jeg kommer hjem fra jobb i dag:-)
Morstan Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Har byttet pumpe nå og den startet med engang, men usikker på hvor lenge den vil gå. Skal måle spenning til pumpa og på releet etterpå. Får håpe det viser noe feil. Har ikke nytt filter men tror det absolutt hadde vært en fordel å byttet det. Men kanskje det hjelper å blåse det reint, til jeg får nytt? Uff, hater sånn tull.
///Naitsirk Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Altså, disse pumpene har en tendens til å ryke rimelig kjapt hvis de har blitt tatt ut og lagt på ei hylle over tid. Så kjøper man ei brukt ei så er det ikke overaskende at dem kvelder etter 2 uker. Ergo..kjøp ny pumpe!
Snake____1 Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Altså, disse pumpene har en tendens til å ryke rimelig kjapt hvis de har blitt tatt ut og lagt på ei hylle over tid. Så kjøper man ei brukt ei så er det ikke overaskende at dem kvelder etter 2 uker. Ergo..kjøp ny pumpe! De går tørre, så skjærer de seg. Kjent fenomen. Kjøper du ny pumpe vil du se at inn og utgang er plugget og det er olje inni Jeg ville ha byttet bensinfilter, men jeg ville også ha byttet bensintrykks-regulator. Den sitter under dysebroa. Den ligger rett under det minste dekselet. Nr 6 på bildet her: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/9916.gif
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå