bmwm535i Skrevet Januar 4, 2011 Share Skrevet Januar 4, 2011 mellom jul og nyttår bestemte bilen seg for å sprute olje fra toppdekselpakningen, så da var det å bytte denne. fikk beskjed av gs at veivhusventilasjonen sikkert var tett, så da tok jeg med den samtidig. fikk byttet alle rør og slanger og satt på plass alt. siden bilen var på bukk byttet jeg også olje og filter. slettet feilkoder og resatte service lampene.bilen fungerte helt fint på vei hjem, men når jeg skulle ut senere på kvelden å kjøre kom motorlampen på og turtallet gikk ned fra ca 750 til ca 500 (motor driftsvarm og tomgang). motoren begynte å skjelve litt og hørtes ut som om den gikk på 5 syl. fikk sjekket feilkoder og det kom opp en drøss b.l.a. el.fan , valve ventilation , fule pressure 1 og 2 exided valiu og noen flere. slettet disse og lampen slukket og tomgangen gikk opp til 750 igjen. kjørte en tur (ca 4 mil) neste dag og alt var bra . skulle ut igjen på kvelden og da begynte motorlampen å lyse igjen og tomgangen var blitt lavere igjen. når jeg skulle ut neste dag så lyste lampen fortsatt og var på vei for å slette feilkoder igjen. kjørte ca 2 min også sluttet lampen å lyse av seg selv.tenkte ikke noe mere over det før jeg skulle på jobb i går da lyste dritten igjen. noen som har hatt samme problemet, eller vet hva som kan være feil ? bilen har bare dratt dårligere engang mens lampen lyste(lyser) bilen det derier seg om er en sen 99 mod 528i touring med manuel gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Tenk nøye gjennom hva du demonterte for å bytte pakning og veivhusventilasjon. Jording på coilene er det første som slår meg, disse har du hatt løs, ikke sant? Hadde du av innsuget? Noen jordingskabler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav_64 Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Alle kontakter er plugget inn igjen? Jeg har nettopp gjort det samme på min treliter. Måtte koble fra en del kontakter, løsne en kontaktboks og svinge vekk peilepinnerøret for å komme til, derfor jeg spør. Går normalt nå. Jeg avventer toppdekselpakningen, lekker minimalt etter utblåsningen som var heftig nok. Hadde du mye crud under toppdekselet? Du var vel også av med tenningsmodulene, kan høres ut som du har utfall på en sylinder eller to når turtallet dropper. Jeg ville sjekket alle tilkoblinger der også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2011 alt av jord og andre kontakter er på. hadde de ikke vært på hadde feilen kommet mye før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2011 leste av feilkoder igjen i dag. det som kom opp nå var el fan (selv om det er viskose vifte) misfire syl 1,3,4,5 og 6 og feilen på bensintrykket.etter sletting kom el fan med engang jeg startet motoren og når jeg ruset den opp litt så kom feilen på bensintrykket opp igjen. er kun en kontakt jeg ikke har sjekket og det er den store sorte multistikkeren som sitter rett bak kontaktboksen på innsuget. denne skal jo ikke gå ann å sette på feil, eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Bensinfilter kanskje?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 byttet for under 20000 km siden, så det er det nok ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2011 hmm nå lyser ikke lampen lengre, så er vel en dårlig kontakt ett eller annet sted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå