kje Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Hei. Jeg skal til å montere sammen motor nå som topp er tilbake fra overhaling. Men da jeg demonterte registerkjedet fra toppen sprakk litt av siden på strammeskinnen (se bilder). Spørsmålet er da som følger. Bør denne skiftes ut eller er det såpass lite at det er ubetydelig? (relativt kostbar del) Hvis den må byttes; er det mulig å skifte den uten å demontere registerdekselet? Toppen er av i skrivende stund. Hjertlig takk for gode og seriøse svar
bjornar-a Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 burde ikke gjøre noe det, men skal ikke den kjeden byttes rundt 100 000? er 1800 kr for begge strammeskinnene og kjede og kjedestrammer på GS, ingen upris og da veit du at registeret er som det skal være:)
Fliid Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Bytt den. Registerdeksel må av og toppen må være demontert. Du vil ikke plukke ut plast biter av silen ved en senere anledning, om du kan slippe dette.
henry Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Dette hadde aldri jeg montert sammen, denne "kanten" er jo nettop til for å holde kjedet inne, og motvirke at det sklir av skinnen. Ser av bildet at biten som har knekt av er nesten like lang som 3 kjedelenker. Og som nevnt over her, plastbiter er ikke ønskelig i motoren. Er billigere og bytte dette nå, enn om det havarerer, men man må selvfølgelig vurdere selv.
kje Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Dét var en strek i regningen for min del Får bare bestilt opp en ny skinne og pakningssett til blokka da... Takk for hurtig svar forresten
Olelink Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Som flere sier, bytt kjedet i samme slengen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå