hardrocxsludge Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Hallo, har satt nedi en ISmotor i e 36 316 til kjærringa ! Men når jeg skulle vri om nøkkelen for å få start så slår starteren inn med et lite tikk, akkurat som det ikke skulle vært strøm, og etter dette tikket så er det veldig svake lys i speedon, vifta går nesten ikke osv ( akkurat som den skulle være tom for strøm) . Tok av batteripolen og satt den på igjen å da kom strømmen tilbake, alt av lys var like sterkt igjen å vifta gikk som den skulle . Prøvde igjen og resulterte i akkurat det samme ! Prøvd og gi kabler fra annen bil med samme resultat . Tenker kanskje at starteren har gått, men da får jeg det ikke til å stemme at strømmen nesten blir borte hver gang jeg har vridd om nøkkelen . Noen som har noen innspill ? Motoren har vært tørnet samtidig som vi har prøvd og kicke starteren men fortsatt bare det lille " tikket" Noen som har opplevd dette eller kanskje vet hva det er ? Mvh Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kine Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Sjekk jordinga til motoren..sett en startkabel fra gods på motor til gods på kaross og se om det utgjør noen forksjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisher Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Kan høres ut som startern.. men forklarer ikke tap av strøm :\ Startsperre? Va bortig en som bytta batteri på bila å fikk ikke start.. neste dag gikk han ut for å prøve å da starta den med en gang.. Viste seg at den måtte låses for så og låses opp igjenn for å virke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 takk gutter ! Skal ut en tur i morgen så skal se om jeg får feilsøket litt mer da . Ser ut til å være fine kabler og rene flater, men kan jo gi det et forsøk med kabel også ! Skal ikke være startsperre på m42 etter hva jeg vet ? Noen forskjell på hjernenummeren fra startsperre og ikke ? Takk hilsen joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2011 Pump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2011 Feilsøket litt mer idag, prøvd med startkabel fra - på batteri til motor, utgjorde ingen forskjell, prøvd og bytte starter, det gjorde heller ikke noen forskjell, også prøvde jeg å dra rundt startmotor uten at den var fastmontert bare jordet den med en startkabel og tikket like mye da ! ledningene ser fine ut der hvor de skrues til, men kanskje brudd lenger opp ? har også klept ledningen som går til pluss pol på batteri og laget ny stuss på den slik at det er fin kontakt ! Har måttet skjøte ledning til gassposisjonssensor og kabel til lambdasonde grunnet forrige eier har røket dette av, men kan ikke skjønne at det skal ha noe å si på startmotoren ? er brukt skjøtestykke med lodding og lagt rundt gummi eterpå som er krympet og tett så skal jo være fine i skjøtene også ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Årsmodel er bil og motor her a ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Jeg har en 93 mod is med M42 motor, og min har startsperre originalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Høres ut som en kombinasjon av ødelagt/dårlig batteri og startkabler med dårlig kontakt... gå over jord og pluss hele veien frem til startmotor og mål spenning på batteriet når du prøver og starte, får du veldig lav spenning er det nok batteriet som er veldig utladet eller deffekt, god spenning er det nok nårlig kontakt en plass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Jeg har en 93 mod is med M42 motor, og min har startsperre originalt Ja, ews I . Det betyr i realiteten "ikke startsperre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2011 Hallo gutter ! Setter pris på gode innspill . Bilen er en 91 modell, mens motor er jeg veldig usikker på, var en kar som ikke hadde så veldig mye peiling som solgte den til meg, dro og kikket på den og den manglet tomgangsmotor og de ledningene som måtte skjøtes, ellers så alt veldig bra ut . så regner ikke med det er noen motorproblemer som gjør dette . Men om jeg ikke husker feil satt motoren i en 93 modell bil før den ble bygget om til M3 og da regner jeg med motoren stammer fra denne bilen ! tenkte jeg skulle gå over alle kabler i morgen, er ikke noe type reele som kan gjøre dette ? Den får jo tydeligvis strøm siden det tikker i den men er akkurat samme lyd som flatt batteri, mistet heller ikke strømmen idag som jeg gjorde i går . har prøvd 2 typer batterier, ene batteriet ble brukt her rett før snøen kom på den 316 motoren som satt i , nå sitter det i et sønnak batteri som ble kjøpt i fjor , pluss at jeg har brukt startkabler så synes det er veldig rart om dette ikke går, men har et stående i bruksbilen som jeg VET virker så gjør et forsøk på dette i morgen . EWS 1 hva er det for en type ews siden den blir definert som " ikke" startsperre over her ? Takk for gode innspill, setter pris på fler . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2011 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2011 Heisann ! har prøvet å måle spenning, den detter ned til 11,64 V når jeg vrir nøkkelen, noe jeg synes ikke er så veldig ille ! Spenningen på batteriet uten noen belastning var 12,23 V . Prøvde en startmotor som jeg "prøvemontert her om dagen på motoren uten og skru fast i girkasse for å prøve å se om denne virker uten at den satt skrudd fast altså uten null motstand siden den var løs, da tikket helt likt som om den skulle sitte i kassen . tvangskjørte med kabler fra batteri da gikk den som bare søren ! Har ikke prøvd starteren som sitter i nå å tvangskjørt den men det tikker jo likt i den som sitter i nå slik som det gjorde i den forrige . Jeg har troen på dårlig kontakt, men har gått over ABSOLUTT alle jordinger utenom den fra motorlabb og inn på dynamo , men vil ikke tro den har noen betydning siden starter har egen jordingskabel . Eneste jeg ikke har gjort er å gå over kabler igjennom koblinsboksen over motor og ned til starter . Sjekket også hjernen, den har blå etikett ! Hvordan fungerer EWS 1 ? Kan ikke være den som kødder med meg ? Takk for svar, Hilsen Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Bilen din har ikke noe ews overhode Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå