djheaven Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Heisann.. Jeg har hatt et problem med at bilen går tom for strøm innen to dager.. Så, jeg har en stygg anelse at anelgge stjeler strøm.. Så, for å få alt på det tørre.. Når det gjelder de tre ledingene, gul rød og svart. Hvor anbefalles det å ta strøm i fra? Ser at noen snakker om at gul og rød skal kobles sammen, men da er det jo konstant strøm på silleren, selv om nøklene er ute.. Og kobler jeg rød på og gul vær for seg, så virker ikke minne på spilleren.. Så, hvor kan jeg finne en fin veileding, eller kan noen hjelpe meg her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Den ene skal kobles til "always on", den andre til tenning. Dvs at minne-ledningen alltid skal ha strøm, og av/på skal til tenning slik at radion slår seg på/av når du vrir til posisjon 2. Mener det er slik det skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djheaven Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 Ok. Det som er i bilen nå, er en sukkerbit med tre ledinger i. Der har jeg svar/rød/gul.. Men når jeg bruker den som er i bilen fra før, er det konstant strøm på spilleren hele tiden.. Og ut fra det jeg vet, skal det ikke være sånn. Den som skal gå til tenningen, det går jeg ut fra er rød?, og hvor skal jeg så hente gul fra? Kan den hentes fra klokken? som er i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Gul skal ha strøm ifra batteriet. Her går hovedstrømmen til spiller og denne brukes og til minne for spilleren. Rød skal ha strøm ifra tenning. Da skrur spiller seg av/på sammen med tenningen og du risikerer ikkje at spilleren står på når du forlater bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djheaven Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 Aaa, nå er jeg med her.. Gul, til batterie Rød, på teninngen. Er det rød der også jeg skal koble til? Må bare spørr, for å slippe å få strømtap igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Hadde samme problem på min E36, men der viste det seg at bryteren på bakluka var justert feil så lyset i bagasjerommet lyste hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 No gir du jo ingen info om anlegg og bil du har. Eg prater om ledningsfargene som er på ledningssetter som følger med ved kjøp av spiller. Dei fleste biler har anlegg i ifra før. Og som oftast finner du ledningene du trenger bak spilleren. Er ingen standard farge der, men er berre å måle seg fram. Men som oftest er det iso kontakt der, eller original plugg. (da kjøper du overgang til iso) Iso er standard tilkobling og gjere at du kan bytte spillere lett. (sia alle har isokontakt. Anten bakpa spiller eller via ledningene som følger med spiller) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djheaven Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 todleif: Jeg har en 525TD E34, spiller er en enkelt denver, dvd/cd.. Den iso som skal være der, er ikke der lengre. Og har blitt satt på en sukkerbit der. På den er det tre ledinger.. Og det er de tre jeg har brukt..Men, da var det konstant strøm på spilleren, og selv om jeg tok ut nøkkelen, var det strøm på spilleren.. Og det er derfor jeg nå, skal prøve å rette opp i det, for å få montert det riktig. Og se om det hjelper med at spilleren tar strøm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Da er det berre å måle spenninger når tenning er av og på. Skal ikkje være problem med å finne rette spenningene. Du har iallefall 12v ifra batteriet. Finner du ikkje tenningsstrøm, kan du f.eks. ta ifra parklys o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå