Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det mest irriterende er folk som legger seg helt oppe i ræva mi, selv når du ligger i fartsgrensa.

Dersom du ligger i venstre felt skjønner jeg dem GODT:.. Det er _IKKE_ din jobb å påse at alle andre kjører i fartsgrensa.. Pell deg til %¤#"¤#" inn i høyrefeltet ;)

Det er lite man får gjort når det er kø, men irriterer meg grenseløst når jeg har 3 sinker foran meg i venstre felt der han foran meg nekter å legge seg inn. ENTEN får han blinke på han foran, eller legge seg inn.

Skrevet

1. dårlige veier

2. tanter som holder 40 når det er 60

3. Og de forbanna ettermonterte xenonlysene i hovedlyktene og grøftelyktene.

Skrevet

Folk som tuter for at de vil frem i køen selv om det er umulig.

I morges var det en ulykke på e39 ved Sandnes som gjorde at det ble lange køer.

Når jeg skulle ut på motorveien så var det kø før en kom så lang. Å han "knallen" bak meg tutet hele to ganger. Sikkert for å si at han har dårlig tid og vil frem.

Skrevet
Xenon i fjernlys er lovlig. :twisted:

Det er det faktisk ikke. 2-er feil på EU-kontroll.

My bad then... finner ikke det jeg leste angående loven. Men siden det er lov med ettermonterte xenon fjernlys er det rart å ikke kunne montere selv i de originale. De er jo uansett ikke på ved møtende trafikk.

Skrevet
Men siden det er lov med ettermonterte xenon fjernlys er det rart å ikke kunne montere selv i de originale. De er jo uansett ikke på ved møtende trafikk.

Ettermonterte xenon i fjernlys er ikke lov. Har noe med at reflektorene er beregnet til halogenpærer. Men helt enig med siste setningen din.

Skrevet
Det mest irriterende er folk som legger seg helt oppe i ræva mi, selv når du ligger i fartsgrensa.

Dersom du ligger i venstre felt skjønner jeg dem GODT:.. Det er _IKKE_ din jobb å påse at alle andre kjører i fartsgrensa.. Pell deg til %¤#"¤#" inn i høyrefeltet ;)

Det er lite man får gjort når det er kø, men irriterer meg grenseløst når jeg har 3 sinker foran meg i venstre felt der han foran meg nekter å legge seg inn. ENTEN får han blinke på han foran, eller legge seg inn.

Har ikke sagt noe om venstrefelt jeg... Men er det mye trafikk, "skal" man bruke venstre felt for å avlaste høyre felt, som man normalt ville brukt. Det er ingen unskyldning å presse folk bakfra selv om de ligger i venstre felt, eller er det sånn at vi som holder fartsgrensen har vikeplikt for de som kjører raskere enn fartsgrensen? Sist jeg sjekket var det lik fart i begge felt.

Satt det litt på kanten nå, men du skjønner sikkert hva jeg mener (:

Skrevet
Men siden det er lov med ettermonterte xenon fjernlys er det rart å ikke kunne montere selv i de originale. De er jo uansett ikke på ved møtende trafikk.

Ettermonterte xenon i fjernlys er ikke lov. Har noe med at reflektorene er beregnet til halogenpærer. Men helt enig med siste setningen din.

Når jeg var ute å godkjente min med justerbart, hadde jeg ettermontert xenonkit i både nær og fjern.

Nærlyset fikk jeg ikke lov til å ha på, men fjernlyset var visstnok lovlig. For sikkerhetsskyld tok han inn to kontrollører til, og begge to sa at xenon i fjernlys var lov.

Jeg har ikke automatisk høydejusterbare lys eller lyktespylere. Så hvis ikke det er lovlig likevel, må jeg jaggu reise ned på Biltilsynet igjen og klage på at kontrollørene ikke kan reglene sine :)

Skrevet
? Sist jeg sjekket var det lik fart i begge felt.

Sa det tidligere, og sier det igjen.. Det er IKKE "din" jobb å håndheve dette. Faktum er at du IKKE ANER hvorfor han bak kjører som han gjør.

Skrevet
Så hvis ikke det er lovlig likevel, må jeg jaggu reise ned på Biltilsynet igjen og klage på at kontrollørene ikke kan reglene sine :)

Eller så er det rett og slett at håndheving av disse reglene er litt forskjellig alt etter hvor du bor. Slettes ikke et ukjent fenomen. Vær heller glad for at det gikk bra :)

Skrevet

Redd for det selv. Er bare utrolig plagsomt at jeg ikke finner noe regler om slike ting på nett, sånn at vi kan selv vite hva som er riktig.

Skrevet
? Sist jeg sjekket var det lik fart i begge felt.

Sa det tidligere, og sier det igjen.. Det er IKKE "din" jobb å håndheve dette. Faktum er at du IKKE ANER hvorfor han bak kjører som han gjør.

Jeg "håndhever" vel ikke noe som helst når jeg ligger i venstre felt? Ligger jeg i venstre felt er det for å avlaste høyre felt, ellers ligger jeg til høyre. Du skriver som om jeg ligger i venstre felt for å blokkere på trass. Uansett hva du mener er fartsgrensen lik i begge felt. Er forøvrig enig i at folk ikke har noe med om andre kjører for fort.

Skrevet
Redd for det selv. Er bare utrolig plagsomt at jeg ikke finner noe regler om slike ting på nett, sånn at vi kan selv vite hva som er riktig.

Jeg ble advart om det på forhånd av en mekaniker. Hele verkstedet hadde vært på kurs hos tilsynet og fått beskjed om å skjerpe inn på dette. Dette var i fjor vår. Jeg tok iallfall ingen sjanser og plukket av settet mitt.

Skrevet

Jeg ble advart om det på forhånd av en mekaniker. Hele verkstedet hadde vært på kurs hos tilsynet og fått beskjed om å skjerpe inn på dette. Dette var i fjor vår. Jeg tok iallfall ingen sjanser og plukket av settet mitt.

Det er da virkelig ikke ulovlig å ha tennere der? Bare ta ut xenon pærene, og sett i halogen.. Da kan de da ikke si en dritt?

Skrevet

Det blir litt vanskelig når det ikke er løse pærer. Men er fort gjort uansett, så ingen krise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...