Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det mest irriterende er folk som legger seg helt oppe i ræva mi, selv når du ligger i fartsgrensa.

Dersom du ligger i venstre felt skjønner jeg dem GODT:.. Det er _IKKE_ din jobb å påse at alle andre kjører i fartsgrensa.. Pell deg til %¤#"¤#" inn i høyrefeltet ;)

Det er lite man får gjort når det er kø, men irriterer meg grenseløst når jeg har 3 sinker foran meg i venstre felt der han foran meg nekter å legge seg inn. ENTEN får han blinke på han foran, eller legge seg inn.

Skremmende holdning må jeg kunne si....

For noen år siden kjørte jeg i ca 100kmt nordover fra Oslo mot lillehammer og like før Gardemoen på E6 bremset bilen (en liten Polo) forann meg (i en MB220stv), jeg bremset det jeg kunne men bilen bak meg en Peugot kassebil full-lastet med aviser rakk ikke å reagere så han smalt i ræva på meg i 80-90km/t, dette resulterte i at jeg ble dyttet inn i denne Polo'n som videre ble dyttet over i høyre kjørefelt og dermed fikk en Passat denne i ræva.

Resultatet ble 4personer på sykehuset inkl meg, 1 med alvorlige hode og bryst-skader, 2 med nakkeskader og nesten 6mnd sykmelding på meg, og 4 totalskadet biler.

Alt dette fordi han drittsekk bak meg lå litt for nære bilen forann, slik at han ikke rakk å reagere.

• Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Personlig så kjører jeg jo lettsykkel siden jeg er under 18, men noe som irriterer meg noe sykt er folk som ser på meg som moped og legger seg så nærmt som mulig bakenden på sykkelen når jeg kommer over 50 sonene :twisted:

Så er det folk som hiver seg ut av en utkjørsel 5 sek før jeg passerer, slik at jeg må bråbremse. :lol:

Det siste jeg kommer på er når folk tar opp hele kjørefeltet mitt fordi jeg er mindre.

Det er egentlig bare litt av det, masse farlige situasjoner på sykkel :applause:

Skrevet
Det mest irriterende er folk som legger seg helt oppe i ræva mi, selv når du ligger i fartsgrensa.

Dersom du ligger i venstre felt skjønner jeg dem GODT:.. Det er _IKKE_ din jobb å påse at alle andre kjører i fartsgrensa.. Pell deg til %¤#"¤#" inn i høyrefeltet ;)

Det er lite man får gjort når det er kø, men irriterer meg grenseløst når jeg har 3 sinker foran meg i venstre felt der han foran meg nekter å legge seg inn. ENTEN får han blinke på han foran, eller legge seg inn.

Skremmende holdning må jeg kunne si....

For noen år siden kjørte jeg i ca 100kmt nordover fra Oslo mot lillehammer og like før Gardemoen på E6 bremset bilen (en liten Polo) forann meg (i en MB220stv), jeg bremset det jeg kunne men bilen bak meg en Peugot kassebil full-lastet med aviser rakk ikke å reagere så han smalt i ræva på meg i 80-90km/t, dette resulterte i at jeg ble dyttet inn i denne Polo'n som videre ble dyttet over i høyre kjørefelt og dermed fikk en Passat denne i ræva.

Resultatet ble 4personer på sykehuset inkl meg, 1 med alvorlige hode og bryst-skader, 2 med nakkeskader og nesten 6mnd sykmelding på meg, og 4 totalskadet biler.

Alt dette fordi han drittsekk bak meg lå litt for nære bilen forann, slik at han ikke rakk å reagere.

Skremmende holdning?

Lå du i samme fart som de i høyre felt? Hvis ja, hvorfor lå du ikke i høyre felt?

Hater at folk skal ligge å cruise i venstrefeltet.. Da får de heller slakke av litt og legge seg inn i høyre felt!

Men ja, jeg er enig i at han kanskje lå litt nærme.. Jeg legger meg ganske nærme til å begynne med, og reagerer ikke de foran er det bare å legge seg litt lengre bak, og fortsette med å blink for at de skal flytte seg.

Skrevet

- folk som blokkerer venstre feltet og dermed hindrer forbikjøring

- folk som tror de har større bil enn de faktisk har, og derfor legger seg midt i veien, slik at møtende bilister må legge høyrehjula i grøfta for å unngå kollisjon

- folk som kjører akkurat i fartsgrensa

- folk som kjører saktere enn fartsgrensa

- folk som tror at "snø er farlig :(" og på vinterstid ligger 10-30 km under fartsgrensa

- egoistiske folk i rushtiden, som for all del ikke lar andre slippe til

og masse andre ting. Jeg er kanskje en irritabel sjel, men en ting som faktisk ikke irriterer meg, er bruken av tåkelys. Hva er problemet? Det er meninga å følge med på veien - ikke på lysa til motgående trafikk!

Skrevet

og masse andre ting. Jeg er kanskje en irritabel sjel, men en ting som faktisk ikke irriterer meg, er bruken av tåkelys. Hva er problemet? Det er meninga å følge med på veien - ikke på lysa til motgående trafikk!

Problemet er at de også blir sittende å se på det selv, og at selv om man ikke ser på lysene til de andre så blir man blendet :)

Skrevet
Personlig så kjører jeg jo lettsykkel siden jeg er under 18, men noe som irriterer meg noe sykt er folk som ser på meg som moped og legger seg så nærmt som mulig bakenden på sykkelen når jeg kommer over 50 sonene :twisted:

Så er det folk som hiver seg ut av en utkjørsel 5 sek før jeg passerer, slik at jeg må bråbremse. :lol:

Det siste jeg kommer på er når folk tar opp hele kjørefeltet mitt fordi jeg er mindre.

Det er egentlig bare litt av det, masse farlige situasjoner på sykkel :applause:

Jeg håper virkelig ikke du er en av de tullingene på sykkel som tror de skal ligge 20cm fra den hvite stripa.. Man har krav på HELE veibanen, og burde derfor ligge midt i mener nå jeg.. Hvertfall ikke så langt til høyre som mange gjør.. Det er jo som å BE om å bli kjørt ned..

Vil en bil forbi skal man presse de HELT over i motsatt kjørefelt..

Skrevet

Jeg håper virkelig ikke du er en av de tullingene på sykkel som tror de skal ligge 20cm fra den hvite stripa.. Man har krav på HELE veibanen, og burde derfor ligge midt i mener nå jeg.. Hvertfall ikke så langt til høyre som mange gjør.. Det er jo som å BE om å bli kjørt ned..

Vil en bil forbi skal man presse de HELT over i motsatt kjørefelt..

Men det går an å bruke hodet. Her om dagen lå jeg bak ei svær dundre på en 50cc scooter, gikk i 40 på flata. Hun lå HELT til venstre i høyre felt, og hindret med det forbikjøring da det var en del biler i motgående kjøreretning.

Hun lå som sagt i 40, gjennom hele byen, og lagde den jævla køen. Jeg blinket et par ganger med lysene for å få henne til å vise litt hensyn og legge seg lenger til høyre, for å lette forbikjøring. Men hun nektet å flytte seg.

Da ble jeg ordentlig forbanna, giret ned til 2. gir og ga flatt jern forbi på høyre side. Veldig teit av meg, jeg vet, men faen altså. Det går an å bruke huet og vise hensyn! :evil:

En annen ting som irriterer meg, er fotgjengere som misbruker "grønn mann"-knappen - de trykker selv om det er fritt for biler. Og så kommer jeg i 60, og må stoppe for rødt lys, selv om de som skulle over veien er over for lengst.

Samme gjelder forsåvidt når det er rush på morgenen/ettermiddagen. Da er det stillestående kø, og likevel er det folk som trykker på den forbanna knappen, og skaper med det enda mer kø. Hvorfor ikke bare gå over? Bilene står jo stille uansett?! Arghh... :P

Skrevet

Vet ikke om det har blitt sagt tidligere, men syklister som sykler på racersyklene sine i 80-sonen,

2-3 sykler i BREDDEN så nr 3 ligger midt på gule stripa, og gir deg fingeren om du tuter etter å ha kjørt bak de en stund, og prøver å få de til legge seg etterhverandre så en kommer forbi uten å kjøre nedom grøfta på andre sida. Stor irritasjon i det varmere halvåret.

Skrevet

Syklister ligger vel høyt på min liste også, men aller høyest er de jævla tulligene som kjører halvveis ut i en rundkjøring når det er kø og sperrer for alle som skal "rett frem".

Det gjelder selvfølgelig i rushtida og i Tønsberg her jeg bor så skjer det hver bidige dag.

Kan dere ikke bare innse at det er kø..? Dere kommer ikke lengre.. :roll:

Skrevet

Syklister sjennerelt, her i Bergen e det på død og hvis en manndomsprøve å sykkle mitt uti veien når det snør, sludder og e is? velter sykklisten når det er is og du har en hissig sjåfør bak så e den syklisten hjulbue mat etter kort tid, då sklir jo du over han, så vil jo si de setter seg og andre i ganske stor fare bare for at de skal kunne skryte på jobben at de har sykklet i dag...

Skrevet
Man skal da virkelig parkere slik det er markert. Folk som tar to plasser fortjener å få bilen tauet på stedet.

Baah...Av prinsipp dobbelparkerer jeg ALLTID!

Parkere litt mer øde, også gidde å gå litt dersom du ikke tør og parkere blant folk da vøtte.

Hadde lett ordnet bort tauing på den bilen dersom jeg var i beita for en plass...

Skrevet

TÅKEBAKLYS!!! Og sinker i venstrefelt på motorvei.

Forøvrig forundret over hvor mange som kjører saaaakte på 100 km/t motorvei. Jeg kjører lastebil innimellom på jobben, og den gjør prikk 90 km/t på sperra, og flere ganger jeg kan blåse forbi hele rekker med personbiler som ligger og dasser i høyrefeltet. Og JA, jeg kjører KUN forbi når jeg kjører vesentlig fortere enn trafikken i høyrefeltet. Vet selv hvor forbanna irriterende det er å ligge bak lastebiler som gjør 1 km/t mer enn bilen de kjører forbi, men like forbanna MÅ slite seg forbi.

Skrevet
Forøvrig forundret over hvor mange som kjører saaaakte på 100 km/t motorvei. Jeg kjører lastebil innimellom på jobben, og den gjør prikk 90 km/t på sperra, og flere ganger jeg kan blåse forbi hele rekker med personbiler som ligger og dasser i høyrefeltet. Og JA, jeg kjører KUN forbi når jeg kjører vesentlig fortere enn trafikken i høyrefeltet. Vet selv hvor forbanna irriterende det er å ligge bak lastebiler som gjør 1 km/t mer enn bilen de kjører forbi, men like forbanna MÅ slite seg forbi.

Ja faen. Jeg har kjørt E6 Oslo - Gardemoen sikkert 500 ganger til nå (fattern reiser mye med fly) og det er utrolig hvor mange ganger jeg har kjørt forbi i 100 km/t i 100-sona (på en vei som glatt tåler 130 km/t av hvilken som helst bil), mot sinker som ligger planta i 80-90!! Skulle ikke vært mulig engang, med mindre motorveien er nedsnødd (det var helt for jævlig situasjon en gang, og alle trillet rundt i 60-70 med god grunn). Også når det begynner å regne, så sakter folk ned 20% uten noe fare for vannplaning/dype spor fylt med vann. Verste er også det at det ikke bare er gamlinger, men også veldig mange pappasjåfører i 40-åra som tar det så chill at det er irriterende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...