Kny Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Brostein istedenfor asfalt på enkelte veier.. *Peke på rundkjøringa på bjølsen i oslo*, kjører gjennom den hver dag, og videre bort mot ica'n der, føles som jeg kjører offroad. Morsomme var at de reiv opp all brosteinen i fjor sommer for å legge nye rør under der, så la de på samme brosteinen istedenfor å bare asfaltere over. Ellers hater jeg å havne bak større kjøretøy. Folk som ikke klarer å lese trafikkbildet. Folk som ikke blinker. Små damer i store biler. Folk som sperrer venstrefila på motorveien. (se linja over) Uoppmerksomme folk som kun ser rett fram. Folk som ikke vet når de kjører på vei med forkjørsrett eller ikke. Mye irriterende faktisk, men er ikke hver dag jeg plages av disse tingene heldigvis!
pål Skrevet Januar 16, 2011 Skrevet Januar 16, 2011 Personlig så kjører jeg jo lettsykkel siden jeg er under 18, men noe som irriterer meg noe sykt er folk som ser på meg som moped og legger seg så nærmt som mulig bakenden på sykkelen når jeg kommer over 50 sonene Så er det folk som hiver seg ut av en utkjørsel 5 sek før jeg passerer, slik at jeg må bråbremse. Det siste jeg kommer på er når folk tar opp hele kjørefeltet mitt fordi jeg er mindre. Det er egentlig bare litt av det, masse farlige situasjoner på sykkel Jeg håper virkelig ikke du er en av de tullingene på sykkel som tror de skal ligge 20cm fra den hvite stripa.. Man har krav på HELE veibanen, og burde derfor ligge midt i mener nå jeg.. Hvertfall ikke så langt til høyre som mange gjør.. Det er jo som å BE om å bli kjørt ned.. Vil en bil forbi skal man presse de HELT over i motsatt kjørefelt.. Hadde du hatt A på førerkortet hadde du vist at du skal ligge på venstre side av kjørefeltet ditt med motorsykkel
pål Skrevet Januar 16, 2011 Skrevet Januar 16, 2011 Fotobokser, skaper bare dårlig flyt i trafikken å settes kunn opp der de håper å ta flest mulig som kjører 86 i 80sona, eksempe rett strekninger med god oversikt. Eller ved innsnevringen etter forbikjøringsfelt. Dette har selvfølgelig ikke noe å si om dette er en ulykkesutsatt strekning eller ikke, se bare på rv 120 fra Mosseporten og til Rødsbrua, der har de klart å sette opp 4 fotobokser. På en strekning der det sjeldent er ulykker og folk ikke kjører noe særlig fort fordi vi vet at ved brua er UPs favorittplass for fartskontroll. Folk som sinker i venstrefeltet der det er 4 felt. Folk som senker farten ufattelig mye mer enn hva som er nødvendig når det er litt hvitt på veien. Salting av veier, isteden for å ha et stabilt flott vinterføre vinteren igjennom.Der veien blir brøytet, er vi nødt til å kjøre igjennom sørpe/saltlake. Eller en våt veibane der du aldri vet om det er glatt eller ikke. I tillegg ødelegger dette for miljøet, og bilene våre. miljøfartsgrense, HVA F... ? Når til og med eksperter på lunge/luftveissykdommer sier at dette ikke har noe for seg, hvorfor i allverden har vi da en fartsgrense ingen alikevel holder eller har respekt for. Piggdekkavgift enda en ubrukelig teit avgift som ikke har noen ting for seg, hvorfor skal vi som bor eller jobber en plass det er nødvendig med piggdekk. Være nødt til å betale en avgift for å kjøre igjennom feks Oslo
AndreasBr Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Skrevet Januar 16, 2011 Personlig så kjører jeg jo lettsykkel siden jeg er under 18, men noe som irriterer meg noe sykt er folk som ser på meg som moped og legger seg så nærmt som mulig bakenden på sykkelen når jeg kommer over 50 sonene Så er det folk som hiver seg ut av en utkjørsel 5 sek før jeg passerer, slik at jeg må bråbremse. Det siste jeg kommer på er når folk tar opp hele kjørefeltet mitt fordi jeg er mindre. Det er egentlig bare litt av det, masse farlige situasjoner på sykkel Jeg håper virkelig ikke du er en av de tullingene på sykkel som tror de skal ligge 20cm fra den hvite stripa.. Man har krav på HELE veibanen, og burde derfor ligge midt i mener nå jeg.. Hvertfall ikke så langt til høyre som mange gjør.. Det er jo som å BE om å bli kjørt ned.. Vil en bil forbi skal man presse de HELT over i motsatt kjørefelt.. Hadde du hatt A på førerkortet hadde du vist at du skal ligge på venstre side av kjørefeltet ditt med motorsykkel Hadde du klart å lese hadde du sett at det er akkurat det jeg påstår.(mer eller mindre)
e39-e60 Skrevet Januar 16, 2011 Skrevet Januar 16, 2011 Fotobokser, skaper bare dårlig flyt i trafikken å settes kunn opp der de håper å ta flest mulig som kjører 86 i 80sona, eksempe rett strekninger med god oversikt. Eller ved innsnevringen etter forbikjøringsfelt. Dette har selvfølgelig ikke noe å si om dette er en ulykkesutsatt strekning eller ikke, se bare på rv 120 fra Mosseporten og til Rødsbrua, der har de klart å sette opp 4 fotobokser. På en strekning der det sjeldent er ulykker og folk ikke kjører noe særlig fort fordi vi vet at ved brua er UPs favorittplass for fartskontroll.Folk som sinker i venstrefeltet der det er 4 felt. Folk som senker farten ufattelig mye mer enn hva som er nødvendig når det er litt hvitt på veien. Salting av veier, isteden for å ha et stabilt flott vinterføre vinteren igjennom.Der veien blir brøytet, er vi nødt til å kjøre igjennom sørpe/saltlake. Eller en våt veibane der du aldri vet om det er glatt eller ikke. I tillegg ødelegger dette for miljøet, og bilene våre. miljøfartsgrense, HVA F... ? Når til og med eksperter på lunge/luftveissykdommer sier at dette ikke har noe for seg, hvorfor i allverden har vi da en fartsgrense ingen alikevel holder eller har respekt for. Piggdekkavgift enda en ubrukelig teit avgift som ikke har noen ting for seg, hvorfor skal vi som bor eller jobber en plass det er nødvendig med piggdekk. Være nødt til å betale en avgift for å kjøre igjennom feks Oslo Ganske så enige vi to!
benger Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Biler som kjører med tåkelysene på bak, uten grunn! Møtende biler med tåke og nærlys på regnvåte veier, særlig på kvelden. Biler som aldri bruker blinklys, bare bremser ned og svinger av veien, eller aldri bruker blinklys i rundkjøringer. Biler som ikke følger på køen og ligger bak som en snegle... De som absolutt aldri tør å ligge over 90 km/t i venstrefila på motorveien ved forbikjøring av f.eks lastebiler. Ettermontert xenon i lamper (særlig nærlys) som ikke er ment for xenon!! Skal man på død og liv ha xenon, kjøp bil som har det originalt. Folk som kjører rundt i kliss ny Passat Bluemotion som tror de har gjort verdens beste bilkjøp, og som mener de er verdens beste trafikanter
AndreasBr Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Skrevet Januar 17, 2011 Ettermontert xenon i lamper (særlig nærlys) som ikke er ment for xenon!! Skal man på død og liv ha xenon, kjøp bil som har det originalt. Jeg er enig dersom det gjelder parabollykter, uenig dersom det er snakkm om lykter med linser. Alt handler om å stille det inn riktig. Biler med originalt xenon blender også! Ikke glem å få med det!
joachim sørlie Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 de som kjører midt i veien på vintern.. vi måtte kaste oss nesten ut av veien.. ( hadde vi kjørt 20cm lenger ut hadde vi kjørt ut) og enda traff speilene hverandre.. skvatt godt da jaa
Seigemann Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Idioter som ligger klistret i bakfangeren min når køen går i 50,60 og 70 km/t på ett-felts vei. Hvofor gjør folk dette? Pleier bare kjøre på tåkebaklyset, så tar de hintet, men det burde være totalt unødvendig.
e39-e60 Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Folk som kjører rundt i kliss ny Passat Bluemotion som tror de har gjort verdens beste bilkjøp, og som mener de er verdens beste trafikanter Hehe...Hva med de i Skoda Superb(uuueeehh)?
Trollet_ Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 1. Farlige forbikjøringerUansett hvor fort jeg kjører (jeg er ingen sinke, statistiske bevis) så er det noen som bare MÅ forbi min BMW, uansett om det er sikt eller ikke. De er enten under 20 år, dvs. unge og udødelige... hehe...huffda Det som irriterer meg mest er: - Tåkelys i kombinasjon med kjørelys. - Sinker i trafikken som bare ikke klarer og se i speilet at de har en rekke biler bak seg, kjører gjerne i 20 i 50 soner, bremser opp for og se på naturen osv, og tar seg goooood tid til og vente til de har stor nok klaring til og slippe ut av kryss osv, når imellomtid 5 effektive sjåfører kunne kjørt ut. (helst eldre mennesker) -folk som bremser ned før de svinger inn i f.eks en avkjøring med lang bremsestrekning og bremser HELE trafikken. (kvinner og eldre) -De som f.eks legger seg i venstrefila inn i rundkjøringa for at de skal til venstre, men har havnet i høyrefila på utkjøringa så de som skal samme veien men fra annen innkjøring blir blokkert. (95% gjør dette galt her i byen iværtfall) -folk som på flerfeltsvei ligger legger seg i venstrefila med sikkert nøyaktig fartsgrense på deres speedometer (som viser 8-10km/t for lite) og nekter og flytte seg uansett hvor nært man legger seg og hinter. Som oftest eldre som har brukt opp sansene folk som sitter i en helt annen verden bruker da fløyta og fjærnlys til de har flytta seg, noen blir såklart liggende bare på trass. generellt trafikken i Norge er etter min mening alt for ueffektiv, Spesielt nord-norge. Når trafikken er så treg at man faktisk kan konsentrere seg om allt annet en kjøring sier det seg selv at det går galt iblandt, støtter personlig teorien om at aktiv kjøring gir bedre konsentrasjon, mer våkenhet og mye mer effektivitet i trafikken. Mener såklart ikke at det skal gå ut over liv og helse, men hva skjedde med og kjøre etter forholdene? Før i tiden kunne man f.eks føle om føret var dårlig eller lett se om det er det, nå salter de veien så man ikke aner at det er påfrosset før man står med fronten plantet inni fronten på en annen bil/tre/stolpe eller lignende. Skal ikke skryte på meg og være verdens beste sjåfør selv, gjør stadig vekk småfeil i trafikken og innrømmer det gjerne, kjører 35-60 000km i året og ser mye rart og gjør sikkert mye rart selv. Men ting jeg overhodet ikke kan holder jeg meg unna.
AndreasBr Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 -De som f.eks legger seg i venstrefila inn i rundkjøringa for at de skal til venstre, men har havnet i høyrefila på utkjøringa så de som skal samme veien men fra annen innkjøring blir blokkert. (95% gjør dette galt her i byen iværtfall) Det er helt latterlig egentlig.. Faktrisk.. Sett at du kommer østfra. Det kommer en bil sørfra, som skal nordover, og det skal du også. Han ligger i venstre felt i rundkjøringen, og du kjører derfor på i høyrefeltet. (Sett at det er 2 felt ut fra rundkjøringen nordover.) I det du kjører bytter han felt til høyre uten å blinke, og kræsjer i deg.. Altså at han benyttet venstrefeltet inn i rundkjøringen, brukte venstrefeltet rundt i rundkjøringen, men kasta seg ut i høyre når han skulle ut av rundkjøringen. Da er det faktisk han sin skyld, og jeg tror ikke folk vet dette, for det er så ALT for mange som gjør det jeg beskrev ovenfor mtp å hive seg ut i høyre. Pappa har holdt på å kræsje flere ganger borte ved økern der de har bygget om.
Tom K Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Hva som irriterer meg mest i trafikken ??? Det kan beskrives med et ord....Idioter
Trollet_ Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 hvis en bil kommer fra sør og skal til vest, og du står i nord eller øst og også skal til vest, har du og 2-3 biler bak mulighet til og kjøre uforstyrret såfremst bilen fra sør holder samme fila gjennom hele rundkjøringa. samme gjelder også mindre rundkjøringer, hvis en bil kommer fra sør og skal til vest og blinker venstre inn i rundkjøringa (slik man skal nå) for så og blinke høyre ut, da kan du kjøre uforstyrret øst til nord, egentlig er det nok med tydelig plassering, men kan være litt vanskelig i en liten rundkjøring. Da må du bare stå i øst og vente og se om bilen skal til nord eller videre til vest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå