Wacman Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Små eller mellomstore biler fra korea,japan og frankrike med enten stressa mødre,middelaldrende kjerringer eller gamle skinn bak rattet som ligger 5-10 under grensa og bremser ganske mye ned i hver eneste sving er sånt som får blodtrykket mitt til å stige. Folk som kjører idiot fordi de tror de sparer tid er også et stort moment, når de kaster seg inn foran meg på motorveien,kjører forbi veimerkinga i påkjøringsfilene i den tro at de kommer lenger frem i køen enda de bare lager mer kø,de samme som skifter fil HVER gang fila ved siden av beveger seg litt mer enn den de står i.. ugh.. lista er lang,så jeg prøver å drite i det og bare sørge for å komme trygt frem selv.
Kjetil88 Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 -som wacman skriver over her: Folk i koreanske, japanske eller franske små biler (lo godt når jeg leste dette ) -folk med blå parklys over alt -folk som bruker gulblink i hytt og pine, ikke rart folk ikke har respekt for gulblink lenger ! -folk som bråbremser 100-200 meter før evt rødt lys eller hindring -ettermontert xenon i huet og ræva -Køsnikere på påkjørings ramper, bla påkjøringene e16 vøyenenga og rud i Sandvika Jeg kjører rundt med varer i asker og bærums området og bærums folk er av værste sort, alle fra asker til lysaker burde faen meg tatt oppfrisknings kurs på lappen en gang i halvåret minst! SKJERP DERE!
Wacman Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Den påkjøringsrampa er noe av det verste jeg vet også! Bodde i Hønefoss før,var ikke grenser for hva idioter foretar seg der. Nå jobber jeg i Sandvika,så er daglig på den E16-påkjøringen enda,folk er like atale idioter. Hadde bare et par stykker skjønt at om alle fletter,går trafikken smooth,ville veien vært bedre for oss alee. (gjelder vel påkjøringer på hovedveier generelt) Dessuten ikke mest bærumsfolk som er rasshøker der,mer grønnskiltede biler og busser pluss alle audiene da..
325ti Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 At folk kjører 60 i 80 sona når jeg er for sent il jobben...tør ikke folk og holde fartsgrensen selv om det er litt snø på veien kan de ta bussen...
AndreasBr Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Skrevet Januar 20, 2011 hvis en bil kommer fra sør og skal til vest, og du står i nord eller øst og også skal til vest, har du og 2-3 biler bak mulighet til og kjøre uforstyrret såfremst bilen fra sør holder samme fila gjennom hele rundkjøringa. samme gjelder også mindre rundkjøringer, hvis en bil kommer fra sør og skal til vest og blinker venstre inn i rundkjøringa (slik man skal nå) for så og blinke høyre ut, da kan du kjøre uforstyrret øst til nord, egentlig er det nok med tydelig plassering, men kan være litt vanskelig i en liten rundkjøring. Da må du bare stå i øst og vente og se om bilen skal til nord eller videre til vest. Man skal da virkelig ikke blinke til venstre? Hvor står dette?` Man skal blinke seg UT av en rundkjøring, ikke inn?
Trollet_ Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 http://www.framtia.no/artikler/l-r-kj-re-rundkj-ring er vel neppe vedtatt i vegtafikkloven, men kommer sikkert. trafikkskolene oppfordrer iværtfall til det. Er jo veldig fornuftig for og oprettholde effektiviteten i rundkjøringene, gjør det alltid når andre er i rundkjøringa, er det kun meg i rundkjøringa driter jeg som regel i og blinke noen vei:P
benger Skrevet Januar 21, 2011 Skrevet Januar 21, 2011 Jeg kom på en ting til som irriterer meg grenseløst! Når billister overhode ikke skal komme seg over 60km/t i akselerasjonsfeltet ut på motorveier. Det er jo livsfarlig når det kommer biler i 100km/t+ bakfra. For noen dager siden lå jeg bak en eldre herremann som kjørte en gammel Mercedes 300 turbodiesel stv. Han holdt 60 km/t til langt ut i aks.feltet. Jeg blinket til han med lyset flere ganger, men var ikke snakk om å ta hintet. Det aks.feltet er jevlig langt med god nedoverbakke. Jeg dro på og kastet meg ut til venstre fil så fort sjangsen var der med tuta inne. Fikk bare et rart stygt blikk tilbake...
kjetilbm Skrevet Januar 21, 2011 Skrevet Januar 21, 2011 At folk kjører 60 i 80 sona når jeg er for sent il jobben...tør ikke folk og holde fartsgrensen selv om det er litt snø på veien kan de ta bussen... WORD! Dette gjelder hele året. Stadig havner jeg bak folk (oftest pensjonister) som ligger i 50 i 60-sona, eller 60-70 i 80-sona osv... jævlig irriterende! Følg fartsgrensene eller ta buss!
AndreasBr Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Skrevet Januar 21, 2011 http://www.framtia.no/artikler/l-r-kj-re-rundkj-ringer vel neppe vedtatt i vegtafikkloven, men kommer sikkert. trafikkskolene oppfordrer iværtfall til det. Er jo veldig fornuftig for og oprettholde effektiviteten i rundkjøringene, gjør det alltid når andre er i rundkjøringa, er det kun meg i rundkjøringa driter jeg som regel i og blinke noen vei:P Jeg synes det ser superlatterlig ut for å være ærlig. Så lenge personen ikke blinker ut vet man at personen skal videre rundt. Kjører de ut uten å blinke fortjener de en liten tilsnakk, og at det logges i politiets systemer. Blir vedkommende tatt igjen, saaaaftig bot. Uansett er hvertfall en av tingene der feil. Hvor man skal plassere seg kommer ann på markering, ikke hvor man skal. Finnes det ikke markeringer eller skilt er det selvfølgelig plassering. Det er ikke alle rundkjøringer som har to felt rundt.
kjetilbm Skrevet Januar 21, 2011 Skrevet Januar 21, 2011 Jeg syns det er veldig allright når folk blinker i den retningen de skal - både i kryss og rundkjøringer. Det gjør det lettere å planlegge min egen kjøring videre.
AndreasBr Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Skrevet Januar 21, 2011 Jeg syns det er veldig allright når folk blinker i den retningen de skal - både i kryss og rundkjøringer. Det gjør det lettere å planlegge min egen kjøring videre. Dvs at folk ikke blinker seg ut. Man kan ikke stole på at folk som ikke blinker ut ikke skal ut, og derfor vanskeliggjør det kjøringen. Det har ingenting med venstreblinking å gjøre. Har aldri gjort det, kommer aldri gjøre det. Er man i rundkjøring, og ikke blinker noe sted så skal man videre rundt.
Jordfræsar Skrevet Januar 21, 2011 Skrevet Januar 21, 2011 Nå er jo 80% (satt på spissen) av rundkjøringene i Norge faktisk elendige, og ikke riktige. Min kjørelærer sa at en rundkjøring skal ha 2 felt og stor nok så bilen må ned i 30 km/t. Det er en i kongsvinger som han nevnte. Hva som er rett og galt er ikke opp til meg å bestemme, men jeg synes selv at rundkjøringene her i byen er altfor små.
AndreasBr Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Skrevet Januar 21, 2011 Nå er jo 80% (satt på spissen) av rundkjøringene i Norge faktisk elendige, og ikke riktige. Min kjørelærer sa at en rundkjøring skal ha 2 felt og stor nok så bilen må ned i 30 km/t. Din gamle kjørelærer er altså en av de som gjør trafikken farlig.. Det er meget viktig å bremse ned masse før rundkjøringen, helst stoppe helt og så se om det kommer noen. Dersom det ikke kommer noen kan du flytte foten tilbake til gassen.. Sånt som det er superlatterlig... Planlegg kjøring! Se om det kommer noen, hvis ikke kjør på!
Trollet_ Skrevet Januar 21, 2011 Skrevet Januar 21, 2011 http://www.framtia.no/artikler/l-r-kj-re-rundkj-ringer vel neppe vedtatt i vegtafikkloven, men kommer sikkert. trafikkskolene oppfordrer iværtfall til det. Er jo veldig fornuftig for og oprettholde effektiviteten i rundkjøringene, gjør det alltid når andre er i rundkjøringa, er det kun meg i rundkjøringa driter jeg som regel i og blinke noen vei:P Jeg synes det ser superlatterlig ut for å være ærlig. Så lenge personen ikke blinker ut vet man at personen skal videre rundt. Kjører de ut uten å blinke fortjener de en liten tilsnakk, og at det logges i politiets systemer. Blir vedkommende tatt igjen, saaaaftig bot. Uansett er hvertfall en av tingene der feil. Hvor man skal plassere seg kommer ann på markering, ikke hvor man skal. Finnes det ikke markeringer eller skilt er det selvfølgelig plassering. Det er ikke alle rundkjøringer som har to felt rundt. Nettop har ikke rundkjøringa to felt rundt kan du nesten ikke se vha plassering hvor ludoen som ikke blinker inn egentlig har tengt seg, blinker han derimot venstre om han skal til venstre og holder plasseringa trenger ikke du engang bremse om du skal kun til høyre. er dessuten mange rundkjøringer som har to felt inn og to felt ut, da kan man fint velge og ligge til venstre inn såfremst at holder venstre ut også. du skjønner da at dersom du som kommer motsatt vei må bremse heeeelt ned og se at motkommende trafikk ikke krysser din ferdsel. dette problemet hadde vi sluppet hvis alle måtte blinket venstre dersom de skulle til venstre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå