Gå til innhold

m43b16 til m42b18 -> Hva trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle dere som sier "søk", kan bare lukke vinduet. Jeg har søkt, jeg har lett litt gjennom.

Jeg har fått tilbud på følgende:

Motor, gått 177 000 km -> 6250,- eks frakt.

Eksos + ECU -> 4500 inkl frakt til Alnabru.

Trenger jeg coiler også, eller er dette en del av ledningsnettet på motor?

Etter det jeg har lest så passer denne motoren rett på eksisterende girkasse, men burde kanskje bytte clutch mens motor allerede er ute.

Er det noe annet jeg burde bytte?

En annen ting, er m42 en grei motor, eller burde jeg lete videre etter en m44?

Søker også noen som kunne byttet/hjulpet meg med å bytte mot et lite vederlag. (Send gjerne PM)(har ikke bukk osv selv.)

Skrevet

du må ha coiler ja, ettersom is motoren har en coil pr sylinder. dette er en del av tennings systemet til m42 motoren, med det samme du har motoren uite er det lurt å sjekke starter samt bytte de 2 små bensinslangene fra rør og over til fuelrail under innsuget da de har som en stygg uvane å begynne å lekke etter en stund.

m42 er en meget stabil motor om den er tatt vare på fra før, jeg personlig har villet overhalt toppen med å bytte slipesettet til toppen og få toppen levert til planing og røntgen for å være sikker, da både m42 og m44 er motorer som er spreke og ofte blir litt hardt kjørt med. og da slår toppen og pakninga på seg slik at det blir en liten lekkasje i front av motor.

ellers så er det bare å montere den inn og ut å kjøre, m42 e ein knaillgo motor og går også forholdsvis billig :)

Skrevet

Det der hørtes relativt dyrt ut. Da er man jo nesten oppe på en pris som gjør at jeg kan selge den jeg har og kjøpe meg noe anna.. Selv om jeg tviler på at jeg får noe i nærheten av hva jeg ga.. Tro faktisk den bilen var bra overpriset.

Skrevet
kjøp komplett mottor ecu etc fra http://www.bildelsbasen.se billig og komlett til ca 8000+ Andreas mye billigere totalt sett

Og hva slags garanti får man der? De jeg har fått pris fra der har jeg 3 mnd garanti på motoren.

fan også, må komme meg ned på NAF sånn at de får fiksa oljeskift ass :P

8000 er jo kun for motor da..

Skrevet

Jeg får det nå til å bli dyrere omtrent jeg da. Husk at det er KUN motor og ledningsnett..

Trenger ECU, eksosanlegg og coil i tillegg.

edit: Står jo ikke engang pris på den du linka til :)

edit2: Mulig jeg kan få taki en motor til 7000 SEK eks frakt.. (De kjører den til Oslo pga skal hente en bil)

Skrevet

du må trykke og gå inn selv. prisene er fra 4.500 sek som blir lavere norske. Totalt med alt med coil eksos ecu til 10.000 hvis du henter fra sverige, er utrolige mange jeg kjenner som henta mottor og utstyr derfra og bygd on:)

  • 2 weeks later...
Skrevet
Har en M42 motor med ledningsnett,hjerne og girkasse tilsalgs. Da mangler du bare eksosen.

Bilen er solgt :) så neste gang blir det nok en 325 eller 328, men da blir det turbo eller kompressor tenker jeg.. Og ikke motorbytte :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...