Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Siste lørdag i januar går startskuddet for Gatebilsesongen 2011 hos Hebbes i Sigdal!

For sjette år på rad arrangerer Gatebil isbanekjøring hvor alle som vil kan delta. Enten du har vanlige gatebil eller løpsbil.

Som i fjor blir det brøytet to kjempefine baner. En for biler med vanlige vinterdekk (både med og uten pigger er tillatt), og en bane for de med rallypigg.

Det vents massevis av gromme biler. Bl.a. flere av deltakerne i Gatebil Extreme. Og har du ikke vært på Gatebil On Ice før, er det bare å glede seg. For 6-700 hester og ispigg er råtøft å oppleve på nært hold.

Det blir selvfølgelig også mulig å sitte på med Gatebil Taxier hele dagen.

Showkjøring med blodtrimmede snøscootere og motorsykler i pauser.

Tips til publikum: Ta med varme klær og godt skotøy, sitteunderlag, termos og grillmat. Vi nekter ingen å ta seg en dram for å holde varmen, men synlige berusede personer blir vist bort fra området.

Tips til deltakere: Husk hjelm, nok bensin, gode dekk og en bil i bra stand. Alle bilene må gjennom en teknisk kontroll av Gatebil.

Alle som skal kjøre på banen må ha gyldig førerkort. Biler både uten og med skilter kan kjøre.

Banen til Hebbe er en godkjent “isbane” og derfor må alle biler som ikke har lisens (selvom de har skilter) tegne en lisens/forsikring. Dette får man gjort på stedet. Maks grense på støy er 95dB, Er du i tvil er det bare å ta kontakt.

Alle biler som skal kjøre med ispigg/rallypigg MÅ ha bur. Dette er for føreren sin egen sikkerhet.

Ingen forhåndspåmelding. Bare å møte opp. For med to baner er det nok med plass, så alle får kjøre så mye de vil.

Spørsmål om banekjøringen sendes til post@gatebil.no

Tidsskjema:

09.00: Åpent for publikum og deltakere.

10.00: Kjøring på begge baner.

13.00: Kåring av Gatebil On Ice mester i breisladd.

13.30: Kjøring på begge baner.

17.00: Kjøringen avsluttes.

Priser:

Publikum kr. 150,- (barn under 12 år gratis i følge med voksne).

Parkering kr. 50,-

Kjøring kr. 300,-

onice_0018.jpg

Les mer, HER!

Noen andre herfra som skal dit? :) Jeg vurderer sterkt å dra dit, høres veldig morsomt ut! Og med litt flaks rekker jeg å få EU-godkjent bilen først! :P

Skrevet
Jeg har fire forholdsvis nye piggdekk på bilen min, er det dumt å bruke disse på banen? Vil jeg miste mye pigg? :P

Du har litt feil motivasjon for å kjøre isbane da :lol: Det anbefales sterkt med gode pigger. Du vil nok miste noen om du spinner på høyt turtall over lengre tid sammenhengende. Husk også at det er lurt å kjøre inn nye piggdekk noen timer før man virkelig trår til med hard akselerasjon.

Hvilken dato er det her?

Briller er fine greier. Da får en med seg mer :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å kjøre inn mine dekk ca 100km, Dvs ikke over 100 km i timen og ikke noe spinning. Har kjørt med de 2 ganger nå og 99% av piggene sitter enda. Jeg var oppe i 170-180. Er egentlig ikke noe a tenke på. Bare møt opp.

95 db ville jeg tro er ved 3000 rpm, uten at jeg kjenner til det. Sikkert ikke på tomgang.

Skrevet

To av dekkene mine er en sesong gamle og er innkjørt så da setter jeg de bak. De nyeste som ikke er innkjørt får jeg sette foran :)

Gleder meg veldig! Ser ut til at jeg får med en kompis av meg også, som trolig kommer til å kjøre på banen med sin E46 :)

Skrevet
To av dekkene mine er en sesong gamle og er innkjørt så da setter jeg de bak. De nyeste som ikke er innkjørt får jeg sette foran :)

Gleder meg veldig! Ser ut til at jeg får med en kompis av meg også, som trolig kommer til å kjøre på banen med sin E46 :)

Stemmer Kjetil, kommer mest sannsynlig. Gleder meg!

Skrevet
Under 95 decibel på 4500rpm ja haha

Det kan jeg bare glemme.

Er ikke det en veldig lav grense?

Tidlig på Søndager er banekjøringen begrenset til 80 eller 90 dB vet jeg ihvertfall. Da er det ikke mange som kommer seg ut :P

Men per 3. dB blir vel lyden tredoblet eller noe? Husker ikke helt åssen det der var :P

Skrevet
Under 95 decibel på 4500rpm ja haha

Det kan jeg bare glemme.

Er ikke det en veldig lav grense?

Er ikke veldig lavt. På rudskogen ble 335 min godkjent 1 db unna grensen. Z3 M coupen med eisenman sportseksos er ikke i nærheten av den lyden. Høres ut som en symaksin i forhold!

Skrevet
Banen til Hebbe er en godkjent “isbane” og derfor må alle biler som ikke har lisens (selvom de har skilter) tegne en lisens/forsikring.

Hva slags forsikring er dette? Hva dekker den?

Noen fra Sør-/Øst-Norge som skal oppover? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...