Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
er dette gamle schmiedmann?

Ja, gamle Schmiedmann importøren (MotorTechnik) som var ved Kjørbekk før.

Har ikke hørt så mye negativ omtale om de der oppe ennå, har bare handlet der et par ganger selv.

Men sjeldent jeg handler på slike plasser uansett, har dårlig erfaring fra når de var på Kjørbekk, og det er mange av de samme gutta som jobber fra MotorTechnik ennå.

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dårlig av mekanikkeren å herje med andres biler,og atpåtil juge kunden rett opp i trynet!

Han burde blitt satt på delelageret etter dette....

Det er nok mye tull i verkstedbransjen og her er en liten historie ca 20 år tilbake.

En kar som hadde en Mercedes 500 SEK med fete 17" skulle ha nye dekk på bien.

Bilen blir levert til en dekk butikk i god tro,men det kunden ikke visste var at innehaver

stod og bournet dekkene i filler...... Tror ikke han hadde spurt om tilatelse,og

sikkert ikke tilgivelse :wink:

Skrevet

Tenk så mange bilverksteder som gjør dette når de får en grom bil å skru på, jeg hadde tilta fullstendig om det var min bil. Hadde ihvertfall ikke betalt full pris på "servisen" :-)

Skrevet

Jeg har snakket med mange om dette, selv om "alle" gjør det, så er det ikke riktig.

Problemet her er at "proffen" til GS ble ferska, å da syns jeg det er på sin plass å markere missnøye.

For en tid tilbake ble et verksted tatt for villmannskjøring med en kundebil, det var en Impresa.

Beklagligvis for verkstedet var bilen utstyrt med avansert kjørekomputer, siden den ble brukt i løp, så de fikk opp alle data fra "test turen" Mekanikeren hadde vært oppe i 200 km/t et par ganger, å hatt full gass aks fler ganger. Denne unge lovende mekanikeren ble av med jobb å lappen på stedet.

For meg spiller det ingen rolle om det er en Lada eller Bugatti super ss rally GT, det er ikke mekanikeren sin eiendom, å derfor har han/hun ingen annledning å ta seg friheten å leke med andres eiendom.

Hva om mekaniker er borti noe? eller det ryker et eller annet under turen, som følge av uvettig bruk.

Hadde sikkert nektet like herlig da å.

Jeg blir kraftig provosert, i alle fall når han som kjørte nekter, selv når vi er to som så det. Å argumentet er "han er en pålitelig å flink fyr, med masse erfaring fra taxikjøring" Jeg vet hva jeg så, hjelper lite hva sjefen velger å tro om fyren da.

HODER SKAL RULLE :twisted:

Skrevet

Var borti noe tilsvarende hos et verksted her oppe også (ikke GS!).

Leverte inn en småtrimmet Gemballa Cayenne turbo for rep av en vindusheis. Da den ble hentet hadde plutselig frontruta en stor sprekk som den ikke hadde hatt før!

Etter MYE frem og tilbake og hissig stemning, kom det frem at verksmesteren hadde lånt bilen og fått en steinsprut i en hastighet som ihvertfall ikke er lovlig i Norge. Han fikk til slutt sparken, og ruten ble byttet uten kostnad tilslutt. Han gav etter når vi faktisk skaffet vitner som hadde observert bilen i stor hastighet..

Skrevet
Jeg har snakket med mange om dette, selv om "alle" gjør det, så er det ikke riktig.

Problemet her er at "proffen" til GS ble ferska, å da syns jeg det er på sin plass å markere missnøye.

For en tid tilbake ble et verksted tatt for villmannskjøring med en kundebil, det var en Impresa.

Beklagligvis for verkstedet var bilen utstyrt med avansert kjørekomputer, siden den ble brukt i løp, så de fikk opp alle data fra "test turen" Mekanikeren hadde vært oppe i 200 km/t et par ganger, å hatt full gass aks fler ganger. Denne unge lovende mekanikeren ble av med jobb å lappen på stedet.

For meg spiller det ingen rolle om det er en Lada eller Bugatti super ss rally GT, det er ikke mekanikeren sin eiendom, å derfor har han/hun ingen annledning å ta seg friheten å leke med andres eiendom.

Hva om mekaniker er borti noe? eller det ryker et eller annet under turen, som følge av uvettig bruk.

Hadde sikkert nektet like herlig da å.

Jeg blir kraftig provosert, i alle fall når han som kjørte nekter, selv når vi er to som så det. Å argumentet er "han er en pålitelig å flink fyr, med masse erfaring fra taxikjøring" Jeg vet hva jeg så, hjelper lite hva sjefen velger å tro om fyren da.

HODER SKAL RULLE :twisted:

Han kjørte vel med tracy han.:)

Skrevet

Jeg har rett og slett ikke ord. Når dere merka at det var din bil, la dere etter han og fulgte han helt tilbake? For så å ferske han når dere parkerte?

Skrevet

Det var dyrt for flush å oljeskift på girkasse, fikk først pris på under 3 lapper, å så var de blitt dyrere når jeg snakket med verkstedlederen, men greit å få det gjort, må gi de litt ros i elendigheta, for jeg syns det ble litt mindre "slipp" i kassa etter oljeskift, skal ikke klage på det :D

Det var bare tilfeldig at jeg kom forbi en sidevei å så bilen min komme ut der, så jeg tok det litt rolig for å se hvordan han kjørte når han svinget av til industriområdet, å akkurat som jeg trodde, så gikk det mer på tvers enn rett frem :(

Jeg kjørte litt rolig rundt en sving å der kom han breit, å holdt på å kjøre i bakfra på oss... Han var på vei opp på siden, for han klarte ikke bremse, er jo vinter....

Så når jeg fikk henta mekanikeren å spurte om han kjente igjen Connecten på utsiden så ble han rimelig lang i tryne, for den hadde han kjørt bak et langt stykke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...