eivindr65 Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Hjeeelp Selv om alt er nytt koker bilen, det fiser ut rundt nede ved ekspansjonstanken og når jeg løsner lufteskruen oppe ved ekspansjonstanken kommer dampen så flott gitt så..... Bilen er en 97 523i m automat. Er det noen som vet hva dette kan være ?? Begynner å haste litt....
Kai-P. Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Fungerer kjølevifta? Kan være gåen viskosekobling.
Kai-P. Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Ja, men den kan være defekt likevel. Ville prøvd å bytte den først, koster ikke mange hundrelappene.
eivindr65 Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 Dersom det er toppen, hvordan vil jeg merke det ? Ville bilen koke av den grunn ?
Kai-P. Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Er toppakningen defekt, kan/vil motoren koke. Har du vann i oljen? Se etter en majones-liknende substans under oljepåfyllingslokket.
eivindr65 Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 er litt tynt hvitt lag der ja.....
BD Racing Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Sikkert bare luft i systemet, når du skal lufte kjølesystemet på en E39 må du la tenningen stå på mens du fyller på kjølevæske samtidig som varmeapparatet står på full varme og vifte. Deretter venter du noen minutter og kjører motoren på tomgang ca 5 minutter uten lokk på ekspansjonstanken. Så stopper du motoren og skrur på lokket og starter motoren og ruster den 4-5 ganger opp på 3000 og latt den gå på tomgang i ca 3 min igjen og så stopper du den og skrur av lokket og sjekket kjølevæske nivået Da er den ferdig lufta og skal ikke koke Du kan og åpne lufteskruene i ny og ne mens den står på tomgang for å slippe ut eventuel luft i systemet
BD Racing Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Er toppakningen defekt, kan/vil motoren koke.Har du vann i oljen? Se etter en majones-liknende substans under oljepåfyllingslokket. Det er ikke alltid det betyr at toppakningen har røket, det kan også bare være kondens. Skal du sjekke om toppakningen har røket bør man ta en CO2 test
Kai-P. Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Det kan selvfølgelig også være kondens. Du kan som sagt prøve å lufte kjølesystemet først - anbefaler deg å bruke denne metoden. Fungerte meget bra for meg!
eivindr65 Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 Da krysser jeg fingrene..om ikke så får jeg se hva jeg gjør med bilen ......trengte slett ikke denne nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå