///MPower Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 har en 540 som ikke virker helt frisk. det har seg sånn at når eg triller nedover uten gass for så å gi gass igjen så smeller det liksom i potten. akkurat som den ikke har gått på alle så plutselig gjør den det når gassen blir trykket inn igjen. den er litt rufsete på tomgang også, men drar godt på hele registeret under pådrag. noen synspunkter?? dårlige plugger? coiler?
RenZor Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 Dårlig(e) dyse® som gir ut for mye bensin? Høres ut som ettertenning.
baremats91 Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 sjekk coilene først de er dessuten billigst å bytte ut enn å hoppe rett på dyser:)
RenZor Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 Skal man gå den billigste veien, som i å for seg er fornuftig - så ville jeg først byttet tennpluggene. De skal jo byttes annet hvert år uansett. Deretter coiler som du sier, så dyser
///MPower Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Skrevet Januar 11, 2011 plugger er bestilt, coilene får eg nok sjekke, vaske/rense de for olje. men syns det er merkelig at den drar helt fint uten fjusking, men uten gass i nedoverbakke for så og trykke inn gassen igjen så smeller det i eksos, er nok en syl som ikke har tent og samler seg en del bensin som antenner da gassen trykkes inn igjen. noen som har noen andre synspunkter enn det som er nevnt?
GeirAndre Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 du har montert manuell.. kanskje det kan ha noe å si.. vet ikke. når jeg bygde om e23 745 var det som den gassa litt ekstra noen ganger når jeg trilla.. kan hende det bare er nosense.. e32 min er litt fuskete innimellom den og, har planer om å rense coilene og skifte plugger på den også.
///MPower Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Skrevet Januar 11, 2011 du har montert manuell.. kanskje det kan ha noe å si.. vet ikke. når jeg bygde om e23 745 var det som den gassa litt ekstra noen ganger når jeg trilla..kan hende det bare er nosense.. e32 min er litt fuskete innimellom den og, har planer om å rense coilene og skifte plugger på den også. ja har tenkt litt at det kan være pga ombygging til manuell, men har jo koblet vekk alt det til automaten, tatt vekk hjernen osv. så litt rart at det skal ha noe og si. hvis ikke det ligger noe i ecuen også som har med automaten og gjøre.
GeirAndre Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 ja.. på e34 og e32 er jo motoren separat fra automaten så skulle ikke tro de jobba mot hverandre.. på e23 er det jo fire hjerner sammen +++ masse drit bytt plugger og sjekk coiler.. kan jo sjekke vakum i ved torpedo til btr og..
icemanM5 Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Må henge meg på denne. Dama har en 530i touring som er original med manuell, men har bytta ut 3 literen med en 4 liter, og har akkurat samme problemet... men på den har jeg akkurat bytta toppdeksel-pakninger, og renset coiler, men ingen forskjell... Virker nesten som spjellet lukker seg helt når jeg slipper gassen. Som på en turbomotor med datasprut, men uten tilkoblet tomgangsventil, så motoren gjør et litt hopp når jeg først rører gassen igjen... men jeg har oxo det problemet når jeg ligger og cruiser i feks 90 km/t og skal prøve å holde jevn fart.. Den liksom vil enten dø ut litt, eller øker sakte farta.. Har du det problemet oxo, ///M-power?
Kai Karlsen Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Vet ikke det kan være til hjelp, men i sommer åpnet jeg innsugsmanifoilen på min M60 b30 for og bytte en pakning. Tok samtidlig en titt inni og oppdaget noe rart. Hver sylinder har hvert sitt rør inni innsuget med en diffuser eller hva jeg skal kalle det i enden. På min var alle disse løsnet og kilt seg fast i midten av innsuget, det var nesten tett til de 4 bakerste sylindrene. Husker at den gikk fint ved pådrag både før og etter jeg ordnet dette...merkelig nok. Kan jo være noe lignede som har skjedd hos dere.
///MPower Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 Må henge meg på denne.Dama har en 530i touring som er original med manuell, men har bytta ut 3 literen med en 4 liter, og har akkurat samme problemet... men på den har jeg akkurat bytta toppdeksel-pakninger, og renset coiler, men ingen forskjell... Virker nesten som spjellet lukker seg helt når jeg slipper gassen. Som på en turbomotor med datasprut, men uten tilkoblet tomgangsventil, så motoren gjør et litt hopp når jeg først rører gassen igjen... men jeg har oxo det problemet når jeg ligger og cruiser i feks 90 km/t og skal prøve å holde jevn fart.. Den liksom vil enten dø ut litt, eller øker sakte farta.. Har du det problemet oxo, ///M-power? ja når eg tenker meg om så har eg og det problemet når eg skal holde jevn fart. har også nye pakninger, sjekket pluggene hin dagen, de er helt fine. renset opp det lille av olje som var nedi der. ingen forskjell her heller.
///MPower Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 Vet ikke det kan være til hjelp, men i sommer åpnet jeg innsugsmanifoilen på min M60 b30 for og bytte en pakning.Tok samtidlig en titt inni og oppdaget noe rart. Hver sylinder har hvert sitt rør inni innsuget med en diffuser eller hva jeg skal kalle det i enden. På min var alle disse løsnet og kilt seg fast i midten av innsuget, det var nesten tett til de 4 bakerste sylindrene. Husker at den gikk fint ved pådrag både før og etter jeg ordnet dette...merkelig nok. Kan jo være noe lignede som har skjedd hos dere. takk for tipset, dette må sjekkes.
///MPower Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Skrevet Mars 20, 2011 bumper denne da eg ikke har funnet ut noe mer, bestilt nye coiler men flere tips mottaes
S.Hafsmo Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 Sjekket membranen på veivhusventilasjonen? Hadde du ikke noen slanger montert på det venstre vakumuttaket på membranplaten i enden av innsuget?
///MPower Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Skrevet Mars 20, 2011 eg har nye pakninger der, og eg har også sprayet med startgass rundt motor når den er igang for å se om det er noe falskluft på gang, men det ga ikke utslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå