Bellen Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 Hei. Skifta olje og filter på min 325 med M54B25 her om dagen, og merka at når eg tok opp peilepinnen med motoren i gang, så kunne eg høre en svak og lav plystrelyd en plass i motorrommet. Er det indikasjon på at veivhusventilasjonen begynder å bli tett, eller er dette normalt?
E-39 Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 Det skal nok ikke komme noen lyd derfra. Hvis du skrur av olje påfyllingslokket og det kommer en tuba lyd,er det garantert veivhusventilasjonen. Så en video på You Tube en stund tilbake,og der bråket det som hornet på Stena Line..
Bellen Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Skrevet Januar 12, 2011 Det skal nok ikke komme noen lyd derfra...... Nja.. Har sett desse filmane på youtube. Men er det frå oljepåfyllinga lyden kommer frå? Trudde lyden kom frå sjølve veivhusventilasjonen eg. Når eg tar ut peilepinnen, så vil vel motoren suge luft inn gjennom peiliepinnerøret, og dermed får ventilasjonen til å tute? Så det som slo meg var at når eg hører denne lave plystrelyden med det samme eg tar opp peilepinnen var at ventilasjonen holder på å bli tett. Eller tar eg heilt feil?
E-39 Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Det skal nok ikke komme noen lyd derfra...... Nja.. Har sett desse filmane på youtube. Men er det frå oljepåfyllinga lyden kommer frå? Trudde lyden kom frå sjølve veivhusventilasjonen eg. Når eg tar ut peilepinnen, så vil vel motoren suge luft inn gjennom peiliepinnerøret, og dermed får ventilasjonen til å tute? Så det som slo meg var at når eg hører denne lave plystrelyden med det samme eg tar opp peilepinnen var at ventilasjonen holder på å bli tett. Eller tar eg heilt feil? Det er fra veivhusventilasjonen den plystrelyden du har. Det er selvfølgelig veivhusventilasjonen den tute lyden en hører ved å skru av påfyllingslokket! Tok ut peilepinnerøret på min i stad,og der hørte jeg olje som boblet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå