Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får bremslicht prüfen på check control om dagen. Det er snakk om det ekstra bremselyset i bakruta. Bilen er en E39 sedan. Tok ut pæra som forøvrig var ganske svidd, byttet og tenkte at alt var bare velstand, men virker som om det er dårlig kontakt ettersom jeg i ny og ne får feilmeldingen og lyset er også borte hver gang jeg får feilmelding, så check control systemet fungerer, men av en eller annen merkelig grunn så er det dårlig kontakt. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få litt bedre kontakt eller har vært borti det før?

Skrevet

Ettermontert? Isåfall er det vel bare klemt på en "strømtyv" fra et av de andre baklysene. Sjekk denne koplinga. Eller aller best: ta bort ekstralyset :P

Skrevet

Jeg hadde samme feil på min e-39 1997-mod for noen år siden. Jeg fikk feilmelding på check-controllen, og samtidig fikk jeg ofte et lite støt når jeg tok i døra etter å ha kjørt. Når jeg sjekket bremselyset, luktet det svidd i bagasjerommet. Jeg kjøpte ny bremselysinnsats hos Autozentrum, og satte denne inn selv. Kostet ca 200 kr om jeg ikke husker helt feil, og det var lett å bytte delen. Etterpå har bremselyset fungert, og jeg har ikke fått mer støt.

Skrevet
Ettermontert? Isåfall er det vel bare klemt på en "strømtyv" fra et av de andre baklysene. Sjekk denne koplinga. Eller aller best: ta bort ekstralyset :P

Nei nei nei.. Org selvfølgelig...

E39-e60: jeg får ikke noe støt heldigvis. Jeg har dunka litt på lampe før og det er dårlig kontakt av en eller annen form fordi det hjelper med et dunk.

Jeg er helt amatør på elektronikk, men må da være noe crc spray eller noe som kan bidra til bedre kontakt? Som f.eks kobberfett på batteripoler?

Skrevet

I bremselyset mitt var det gått varmt en gang, og dermed oppstått en kortslutning. Derfor fikk jeg støt. Bremselysinnsatsen sitter med klips om jeg ikke husker feil, og var bare å vippe ut. Innsatsen var koplet til ledningene med kabelsko. Dra ut gammel, plugg inn ny.

Hvis du har dårlig kontakt på din, så prøv først å løsne innsatsen som forklart, og sjekk om kontakten til denne er i orden. Jeg syns du sa at pæra du skiftet var svidd, dermed kan det hende du har hatt varmgang du også.

Skrevet

Absolutt. Tidligere eier byttet vannpumpe ellers har jeg kjørt 30 000 etter det uten problemer. Men har byttet olje 4-5 ganger på den tiden også da :lol: Ganske bra på en 14 år gammel bil som har gått 250 000.

Angående selve innsatsen, mente du da:

04 63258375599 P�reholder bremselys E-39 org 47.20 kr

eller

06 61131378149 Kontakt (2 POL.) org (2 POL.) 38.94 kr

30099.gif

Skrevet

Skal en tur innom GS nå jeg. Da plukker jeg med en sånn! Takk for hjelpen

Etter at det var kortsluttet da hadde du ikke noe lys i det hele tatt? Jeg har litt lys i ny og ne.. Men kan hende at pæreholderen såvidt har klart seg, sikkert grei å bytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...