BernhardB Skrevet Januar 14, 2011 Share Skrevet Januar 14, 2011 Denne bilen ble tatt i mai 2010. Bilen er en 2006 modell BMW 318 Diesel med det meste av utstyr.. Personlig så kjenner jeg ikke til BMW sitt program så godt, men det eneste jeg har funnet sålangt er xenon hovedlamper. Bilen er ca 85000 km på telleren og den er har levd ett hardt liv i børstevaskens glade dager hos forrige eier.. Lakken er opprinnelig Saphirsvart, men nå er den mer matt grå. Bilen er godt senket og er skodd med BBS LeMans 8,5x19 med 235/35/19 Toyo foran og 11x19 BBS LeMans med 265/30/19 Toyo bak.. Dette er hva jeg har å bryne meg på den nærmeste tiden: Felger: Felgene fikk seg en dusj med P21S USA Versjon: Så var det Prickbort sin tur: Så ble bilen skumlagt med KCL Auto Shampoo: Deretter ble bilen spylt og vasket med grønn SS mitt og Optimum Car Wash.. Så litt inspeksjonsbilder... OHHH HAPPY DAYS: Jeg lot det være litt med disse bildene da det var ganske fasinerende hvor mye rart som var på lakken på denne bilen.. Da var dag 2 over. Fortsatt så er jeg fasinert av lakken på denne, håper at eier ikke tror at han har kjøpt en sølvfarget bil.. Clayet bilen med Scholl clay og Optimum No Rinse: Emblemet måtte bøte med livet: Tørket av limrester med 3M Citrusrens og mf: Så var det tid for litt testing av diverse remedier.. Satset friskt og holdt det ekte med Scholl S03 Gold og gul Scholl pad samt Scholl wool: Så var det noen målinger, fjernet stortsett mellom 3 og 6 my og noensteder oppmot 10my, ihvertfall utifra snittet på målingene: Åja, så var det artig med litt 50/50 bilder: Disse bildene er tatt av førersiden på bilen.. Jeg gikk deretter over og tapet opp ett område på panser: Etter litt Scholl S03 Gold og Scholl wool: Det var det for idag, mer kommer på torsdag.. Oppdatering kommer såfort jeg får gjort noe mer med bilen.. Dag 3: Fasinasjonen av lakken på denne bilen fortsetter og starter da med en ripe.. Før: Etter: Så ble det noen flere 50/50 bilder Så skulle bilen opp på bukker: Felgene måtte få seg en runde, og da viser det seg at baksiden ikke er maskert når de er lakkert, så dette lot jeg være.. Rent ble det, men fortsatt mye "lakkstøv": Ferdig polert høyreside: Rubbet tak: Panser ferdig polert. Panser og resten av bil ble polert med Scholl S30+ og grønn Uber, orange Scholl og blå Sonus Deretter dynket jeg bilen med CF02 for å fjerne støv og oljer etter polering: Skinnet trengte en rens, det ble renset med CG Leather Cleaner og Swissvax børste: Dessverre har jeg ingen ferdige bilder av dette, men det skal jeg legge inn senere, setene ble behandlet med Swissvax Leather Milk og LeatherMaster skinnpleie. Voksen for dagen var Swissvax Blau Weiss: Swissvax Pneu på dekkene: Bilen etter buffing av voks: Så litt merker sammen med ny skiltplate: Sånn ser bilen ut kl 05.10 lørdagsmorgen: Takk for titten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet Januar 14, 2011 Share Skrevet Januar 14, 2011 Helt drøyt hvor mye vaskeriper og annen grums det var i lakken på den der Men sort er jo en veldig utakknemlig farge å holde "ripefri" da. Var ingenting å utsette på sluttresultatet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moe Skrevet Januar 14, 2011 Share Skrevet Januar 14, 2011 Sjukt bra. Spørs om du må ta min og har du tid og prisen ikkje blir for drøy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BernhardB Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2011 Takk for det begge 2 Ta gjerne kontakt på pm om du er interessert Moe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skropelen Skrevet Januar 14, 2011 Share Skrevet Januar 14, 2011 Utrulig bra resultat! Sjølv kjører eg rundt i ein e46 01 mod touring som eg har hatt i 1 år, dei 9 andre åra den ikkje har vært i mitt eige har den blitt vaska i automat. Får frysningar når eg ser bilen i sollys Har masse og lære angåande polering ser eg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BernhardB Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2011 Utrulig bra resultat!Sjølv kjører eg rundt i ein e46 01 mod touring som eg har hatt i 1 år, dei 9 andre åra den ikkje har vært i mitt eige har den blitt vaska i automat. Får frysningar når eg ser bilen i sollys Har masse og lære angåande polering ser eg! Automatvask sliter mye på lakken, men det gjør også svamp Alltids noe nytt å lære om lakk gitt, så det er bare å sette igang å prøve og feile Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 For en utrolig finish, og for en utrolig tålmodighet du har Dette kan du!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BernhardB Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2011 Oj, glemt å svare her jeg.. Viktig med tålmodighet ja, samt både Misjonen og Radioresepsjonen på Iphone med hodetelefoner hjelper veldig Og takk for hyggelig tilbakemelding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå