Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har kjøpt med en 325 men m50b25 motor, problemet er når jeg skulle bytte tennplugger. Forrige eier hadde prøvd og bytte disse, da han har klart og dra over 6 kanten på den ene pluggen. Hvordan da skru ut pluggen ? Er vel 9 cm ned til den runde 6 kanten nå :(

Takker for svar :)

Mvh

Bjørnar

Skrevet

bruker du grisepikk så er det stor fare for at elektroden på pluggen ramler inn i sylinderen, det vil du IKKE at skal skje, prøv heller å banke på ei langpipe som er litt mindre enn selve 6kanten på pluggen, du kan også prøve å varme forsiktig ned i hullet med en propanbrenner

Skrevet

må bore hull for og bruke grisepikk ikke sant ? eller har jeg missforstått hva det er?

kan prøve og varme og kanskje slå ned en 12 kant pipe:) da bude det være lettere og få ned en som er trangere.. for tror jeg skal slite med og få ned en mindre 6 kant pipe de og.. :/

Tusen takk for svar :D

Skrevet
må bore hull for og bruke grisepikk ikke sant ? eller har jeg missforstått hva det er?

kan prøve og varme og kanskje slå ned en 12 kant pipe:) da bude det være lettere og få ned en som er trangere.. for tror jeg skal slite med og få ned en mindre 6 kant pipe de og.. :/

Må bore hull for å bruke grisepikk ja, det betyr at du må knuse porselenet på pluggen og borre stort hull i pluggen, noe som garantert resulterer i at sylinderen blir full av dritt

Skrevet

hvis ikke noen av disse forslagene funker må du knekke av elektroden, for så å stikke innom en dekk omlegger å spør om han har ei pipe til å få av låse muttere med. kan også kjøpe slike piper på biltema, er ei vanlig pipe bare at den har tagger/spor inne i pipa.

Skrevet

Må bore hull for å bruke grisepikk ja, det betyr at du må knuse porselenet på pluggen og borre stort hull i pluggen, noe som garantert resulterer i at sylinderen blir full av dritt

Suge opp med støvsuger før man skrur ut?

Skrevet
bank inn en mindre pipe etter at du har varmet pipa godt, la pipa bli kald og skru ut pluggen.

Har gjort dette på diverse båtmotorer opp igjennom årene, aldri feilet

Er det ikke lett og skade toppen da? er alutopp og pluggen tåler vel nesten mere en toppen?

Skrevet

Kan kanskje klare det, men som sagt det er ikke lett og det er dumt å starte opp motoren hvis det ligger rester igjen

Skrevet
hvis ikke noen av disse forslagene funker må du knekke av elektroden, for så å stikke innom en dekk omlegger å spør om han har ei pipe til å få av låse muttere med. kan også kjøpe slike piper på biltema, er ei vanlig pipe bare at den har tagger/spor inne i pipa.

Hmm.. ligner litt på 12 kant pipe eller? kunne du vert veldig snill og funnet en link til biltemakatalogen ?:D er ikke helt sikker på om jeg ser for meg riktig pipe her??

Skrevet

Kan kanskje klare det, men som sagt det er ikke lett og det er dumt å starte opp motoren hvis det ligger rester igjen

Enig :) men er en siste utvei:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...