Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare rydde litt opp her så ikke Nordicautoimport tror jeg snakker ned om kittet dems..

Var kansje feil av meg å si at man fikk 100% likt kit på ebay for mindre pris.

Men tilsvarende kan man få.

I tillegg er det alldri vært noe problem med flensene på disse "kina" rørene.

Når det kommer til turbo, det er heller ikke ubrukelig. Fungerer greit opp til en vis effekt.

Men når trådstarter snakker om smidde stempler og råder mm. Så er ikke dette kittet noe som tilsvarer effekten man kan få ut av motoren da.

Det som pleier å være problemet med disse "kina" røra er at materialet som er brukt på rørene er alt for tynt, og når dette sveises blir det en svakhet. De pleier å sprekke i sveisene og noen ganger i rørene ellers også. Mye av dette kan reddes med at man avlaster turbo fra grenrøret, og ikke lar hele eksosen fra turbo henge i grenrøret. Så vil det holde lengere :)

En annen ting 320 råder på 600hk er galskap. Kan fungere, men når rarser det. Skal man sitte å vente på hver gang man drar på (raser det nå??) Nei det hadde jeg ikke tatt sjangsen på.

Jeg har brukt disse opp til 530hk og selv det syntes jeg er langt over grensen.

PPF har vel gåt ut og sagt en gang i tiden 90hk pr syl på disse rådene dvs 540hk (motor hk ikke på hjula) Datasprut er i hvertfall noe man må ha da!

I tillegg ville jeg anbefalt trådstartet til å bygge på en helt annen motor om du begynner å snakke og smidde stemplet, råder mm. Det er begrenset hva du kan få ut av en 2L m20.

Bygg da heller på en m20b25.

Det blir rimeligere i lengden, for alltid er det slik "mye vil ha mere" :)

Ps å spare penger på et turbobygg, smeller som regel tilbake på dem.

Det er ikke mulig å få til masse ekstra hk uten at det skal koste penger.

Som mange har funnet ut, gjør det ordentlig med en gang så har du allerede spart penger ;)

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

skal ikke ha noe hinsides med hk da, kanskje rundt 350 på hjula, å da burde jeg klare og klemme det ut av en 2L? 325 blokka er jo det samma, må bare borres opp til 2,5L. Skal også porte opp toppen (sendes til sverige), samt noe som burde klare og oppfylle de krava, uten en helvettes påkostning ?

det er jeg tenker på er en mellomting, rundt 350 holdbare hester, å det er derfor jeg kommer inn på det med stempel skift og råde skift, samt kanskje dreie stempla et par mm for mindre komp, så jeg kan lade mer på turboen.

Men jeg er som sagt 16år. så jeg har god tid forsåvidt :P

Også har jeg ikke all verden av kunnskap

Skrevet

350hk på hjula er ikke noe problem med en m20b25 med standar innmat.

Men det du sier om å borre opp blokka til m20b20 der vil du gå på en smell..

Når du borrer opp denne blokka har du veldig tynne syl vegger igjen, så svakheten din vil være der.

M20b25 ha tykkere syl vegger med std borring enn m202b0 vil ha med m20b25 borring...

Det ligger masse "turbo tråder på dette forumet" her kan du lese deg frem til masse bra så du slipper så masse problemer.

Men jeg kan jo sette opp det jeg ville gjort om du bruker en std m20b25.

Ville plana både blokk og topp.

Sveiset kjølekanalene i toppen (dette pga disse toppene "pleier" å sprekker ved overladning)

O.ringet blokka så topp pakningen din ikke blåser ut.

Kontroll målt syl, og honet syl.

Ville brukt facelift stempler, da disse vil gi lavere komp.

Standar råder

Nye ringer på stemplene, skifta alle lager.

Nye std bolter på råder evt arp

Nye Arp bolter til topp.

Toppen ville jeg gått for en z45 turbokam (ppf)

Justerbart kamdrev.

Nye vippearmer, kan bruke std om du ikke skal opp i så høyt turtall.

Med dette har du en knall motor som tåler 350++

Så kommer jo alt ved siden av..

Datasprut

Dyser

Clucht

Turbo

Grenrør

Wastegate

Radiator da mange sliter med varme når de trimmer

Intercooler + + + + + :D

Når det kommer til grenrør ville jeg gått for følgende allternativer:

PPF: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=219

KSR: http://ksr.as/product_info.php?cPath=23 ... ts_id=2372

MV: http://www.motorviagra.no/index.php?pag ... =1〈=no

Skrevet
jojo, takk for info, men saken er at jeg har en m20b20 motor da :P

Da må du tenke på saken, er det verdt å begynne på denne eller koste på seg kansje 5000kr å få en hel m20b25 motor..

Uansett, skal du borre opp m20b20 blokk til 84mm så koster det en del da det blir mange kutt..

Så skal du få tak i stempler til denne

Så skal du få tak i veiv til m20b25

Så skal du få tak i topp til denne...

Da er du nok over hva du kan få en m20b25 motor for allerede.

Så det er ikke så vanskelig regnestykke.

Skrevet

Skaff en m20b25 fra e34, da er m21 og eta veiv bolt on, med 320 rådene fra din motor.

da vil du få 2.7 liter.

det gjorde jeg, dog er rådene smidde da det var kast i 320 rådene, kunne jeg valgt igjen hadde jeg putta inn smidde stempler også hehe.

man kan angre mye på at man sparte 5000kr når man hadde motoren oppe.

jeg bremset 440hjul hk med dette. skal dog senke trykket litt da, for og ha en mere holdbar motor.

husk og kjøp ett sprut du kan få tilgang til god support!!

bare ett tips, du bør regne på hva det koster før du begynner, bare bensin systemet mitt bikket vel 5000 kroner, de kan dog gjøres billigere da, men jeg valgte og kjøre catch tank for og unngå at bensin pumpa suger luft ved hard kjøring.

men MV lader ikke disse kina kopi turbone veldig sent? har også hørt om ett tilfelle der en kar fikk impellene inn i motoren, ergo jeg ville styrt unna. men jeg har ikke prøvd

Skrevet

aldri vært bort no kina turbo opplegg, men takk for svar, lærer noe for hver dag her gitt :P, har 2 år på meg, så finner det vel ut etterhvert, lagd ei mappe med alt som skal med, så regner jeg ut full pris, når alt er inne ;)

Skrevet

"men MV lader ikke disse kina kopi turbone veldig sent? har også hørt om ett tilfelle der en kar fikk impellene inn i motoren, ergo jeg ville styrt unna. men jeg har ikke prøvd."

Svar:

Man kan ikke sammenligne kina turboer med "merke" turboer.

Men det er flere typer kopier i kina/taiwan og andre steder.

De dårlige kopiene ødelegger for de bra.

Noen bedrifter kjøper det aller billigste å selger det som det skal være luksus vare det blir litt feil.

Jeg selv har funnet et sted der de lager bra/gode kopier av turboer, men fortsatt kan de ikke sammenlignes med Garrett, Presicion osv osv. Jeg har brukt masse av disse turboen selv, og veit de jeg selger fungerer meget bra. Men alt opp til en vis effekt. Det du skriver om at de lader veldig seint er kommer jo an på spek på motor og spek på turbo.. Setter du en 101 ar på en 1,8 liter motor er det klart den spooler seint..

Men kan tildels være ening at den spooler litt tregere en merke turbo men ikke noe man kjenner noe til så lenge man ikke har prøvd en annen turbo på samme motor... Snakker om få 100 rpm her..

Det at imepllern har løsnet må være en utrolig dårlig turbo, eller en produksjonsfeil på denne.

Det går jo også historier om at kina turbo er limt sammen... har ikke sett en ennå jeg da..

Nei du får som regel hva en betaler for når det kommer til alt. :)

PS har bremset 535hk med kina turbo jeg, og den går pr dags dato med samme turbo.. det er 3 år siden..

Skrevet

imponerans resultat :D personlig ville jeg ikke kjøpt en turbo som er billigere en paknings settet til motoren.

Precision er jo billige merke turboer, jeg kjøpte en slik og den kom meg på ca 7000kroner med moms og frakt, dog var dollaren rett over 5kr :)

Et snikbygg, der man skal kjøre turbo på en motor som har gått 2-300k så ok.

og det er jo ett stort risiko moment som du sier, du har funnet en levrandør som er ok, men prisene skiller ikke mye, kan da være vansklig for en kunde og vite hva han får.

er vel at de er dårlig balansert som er problemet? hvordan tåler disse turboene varme osv? og er som du sier at grenerøra er helt kurante om man avlaster det litt, det bør man igrunn gjøre uansett. ikke at jeg har gjort det :P er vel også ofte at eksosen "henger" litt i turboen kan jeg tenke meg.

Jeg er i allefall 100% fornøyd med de desverre få handlene jeg har gjort med deg :)

så til trådstarter kan jeg absolutt anbefale mv, kimmit og ppf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...