Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er da en kar på 16 år som har henta sin første bil i dag :P

og mange planer som svirrer i hodet, til sommern vil det nok bli mer aktivitet på dette inlegget, pga av penge mangel i vinter.

Men motor skal ut til sommern, å nye cp stempler skal inn, samt nye h profil råder, å det sitter trim kam i den nå, så da trenger jeg ikke kødda noe med det, så kommer turbo etc senere ;).

Noen bilder av bilen :

eh3jom01af8k8z2gt5sm.jpg

d83ckf10f4qiuq1dob69.jpg

5tzeg1zjnpyedjnkr9m8.jpg

c6w3j5te1cunbdwoxs76.jpg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Mv. Turbogrenrør laget 316l rustfritt stål

Turbo T70 genrasjon II (god for 550hk) AR70

Mv. 44mm wastegate justerbar (v-band tilkoblinger)

Rørkit, alu trykkrør i alle bøyer man måtte trenge med silicon og klemmer (2,5").

Intercooler 600*300*76

4 puk sinter clutch

XS Blow off

Bensinregulator 1:1.4 med klokke som viser trykk

Mv. 044 bensinpumpe

Prosport Bredbåndslamda

Detter er da noe som skal inn under panseret, samt innsug da ;)

Skrevet

Har funnet litt ut av hva jeg skal putte under panseret på den nå da, etter mange timers leting så ender jeg opp på en m20b25 motor, som jeg skal bytte råder på (h profil) og bytte til enten cp stempler eller wiseco stempler, også dreie av et par mm for mindre komp (kjøre høyere ladetrykk), og bytte til racing ventilløftere, og få sendt toppen til sverige for porting.

Også skal jeg prøve og få tak i en mal til innsug, for jeg går ''sveise'' linja på vgs, så tenkte jeg kunne ha et lite prosjekt der

og tig sveise et innsug.

også få tak i et ordentlig grenerør fra (ksr.as)

samt en precision SC6262 billet turbo

50mm justerbar wastegate

600x300x76 intercooler fra (ksr.as)

og 2,5'' trykkrør

Og oljekjøler

datasprut (vtec)

3'' eksos fra downpipe med diesel tut

+mye annet

håper på et greit prosjekt i fremtiden :P, har jo 2 år på meg til jeg har lappen så, ekke sikkert jeg blir ferdig innen den tid men

Også skal bilen lakkes subaru blå da, med hvite compomotive mo6 felger

og gule lykter :)

Skrevet

ser ikke helt vitsen med å dreie av stemplene når du skal kjøpe nye stempler. heller få tak i stempler som gir en annen komp.

Stempelet er jo ikke laget for at du skal dreie av litt for at det skal "funke", vis du skjønner.

Ditt valg, men når du først skal bytte stempler, hvorfor ikke gjøre det ordentlig med en gang. Og kjøpe noe som du slipper å modde til..

Skrevet

tenkte og stjele noen ideer fra limmet og vidar jødahl :P, lyktene fra jødahl og fargen fra limmet, samt felga da, bare at jeg skal ha mo5 i steden for mo6.

Grunnen til stempel valg vet jeg ikke helt hvorfor, ble anbefalt det

men så klart jeg vet jo at man får kjøpt stempler med mindre mm en orginalt, grunnen til dette er for og kunne kjøre høyere ladetrykk :)

men hvorfor ikke matt svart btw ? :D

Skrevet

haha, neinei xD, men utseende messig tar jeg det fra han, siden han er den eneste jeg vet om som kjører gule lykter atm, og limmet sin e30 er jævelig fet i svart, så tenkte og prøve ut det ;), kan bli interessant detta, blir jo fordelt over 2 år, så har jo tid nok skulle jeg tro :)

Skrevet

kommer noen nye bilder ut i kveld eller i morra tror jeg, litt mer nøye bilder, også kjøpt nye compomotive mo5 felger 16*8 4x100 som jeg henter senere i kveld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...