Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann.

jeg gikk for ikke lenge sia til anskaffelse av en bmw 318i turbo.

det som er gjort med motor som jeg vet, messerschmidt turbokit, frontmontert cooler, åpent filter, 325 dyser, 3t eksos heleveien fra turbo, stål toppakning.

problemet mitt er at bilen går greit under ett visst turtall, når det øker, har jeg ett problem med at turbo trykket spretter fra 0.5 til 1.0 bar, når dette skjer ser jeg bensin måleren hopper ned på 1.5L i forbruk og bilen begynner og lugge og vil ikke gi noe mer liksom.

prøvd og stille trykket opp bare for og se, og da blir problemet værre, stilt helt i bånn nå da lader den 0.5 men spretter plutselig opp på 1.0.

sjekka etter lekkasjer på slanger osv men finner ingenting.

noen som har noe som helst peiling på hva som kan forårsake denne luggingen ?

er kun når jeg kjører på tørt og motoren får motstand, på snø og glatta er det ikkeno problem :S

Skrevet

at den begynner og lugge når den når 1bars trykk kan være fordi at dysene ikke klarer mer (fuelcut)

at den plutselig hopper fra 0.5 til 1bar kan være at en slange har hoppet av..

Skrevet

hvilke model er motor ??

vist M40b18:

vist det skjer på 1bar hele tiden så Sjekk plugg (avstand) og fordeler/rotor/pluggkabler, høres ut som om pluggene blir blåst ut.

min blåste 1.1mm pluggene rundt 1bar med orginal tenningssystem, gikk ned til 0,7mm og det virket fint, men vart fort sur på tomgang.

325 dysene blir vell en anelse små for 1bar trykk.

Kan også være kammen?

Skrevet

jeg skal væra så ærlig og si at detta har jeg heller lite peiling på, var ett impuls greie jeg gjorde, men fuelcut kan gi mening ja. afr vet jeg ikke.

slange som har hoppa av er det ikke for det har jeg leita i hue og ræva etter, skjønner ikke hvorfor den skvetter opp heller.

dysene kommer fra e30 325 motor, skulle holde opp til 300 gamp har jeg hørt.

alle forslag om hva jeg skal sjekke tas imot med takk !

hva skal afr ligge på ? og hvordan måler jeg den ?

er m40 ja, skal måle plugga i morgen, er vel coilpack på denne motoren etter hva jeg har sett brått og gale.

trur ikke det er kammen for jeg ser på nåla under turtelleren at fra 3k rpm og full gass skyver den seg over 3L og når det begynner og fjuske og hakke stryker den rett ned i 1.5L ca

Skrevet

300 gamp ;o det hørtes optimistisk ut

i allefall på 6er er tommel finger reglem 1hk per cc på dysen, og du er vel heldig om disse er 200cc, vet ikke ossen regnestykket er på 4 syl da.

du bør absolutt skaffe deg bredbåmds lamnda

Skrevet

ja jeg vet ikke, jeg tippa i underkant av 200 på min.

skulle antagelig hatt det men leser om fler som chiper og driver me elektronikken når de bygger turbo på disse, etter hva jeg vet er ikke noe gjort av dette på min, kan det ha noe med saken og gjøre ?

Skrevet

den lader "ufrivillig" 1 bar. får den ikke til og lade mindre.

hørt noe om at styingsenheten kutter dysene på disse motorene når de lader over 0.8 ?

noen som har peil hvor det er enklest og få tak i 535 dyser ?

Skrevet

Original styreenhet vil som regel ikke være med på så mye mer enn 0,3 - 0,4 bar. Det du opplever er utmagring, og du bør ikke tyne noe mer da dette skjer. Mater du på med mer, så kan du risikere varmgang og ødelagte stempler. Når turbotrykket stiger såpass brått, så mager den ut og kutter. 325 dysene holder ikke til stort mer enn 0,5bar, skal du ha mer må du ha større dyser.

Har du sjekket wastegate? Boostcontroller? Dette vil som regel være den naturligste plassen å starte på, da disse to regulerer ladetrykket. Er disse ok, så kan du heller gå over til andre ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...