Gå til innhold

Har + har - men ingen reaksjoner?

Anbefalte innlegg

For ei stond sida tok eg ut cd-spelaren min pga at den ikkje va helt i slag. Når ej skulle sette in den andre som eg har hat liggandes var der ingen reaksjon. Lånte 2 spelara fra 2 venna, men der va ingen reaksjon der heller, har prøvd med totalt 4 spelara men ingenting fungera, har + heile vegen fram å Jord ( - ) heile vegen fram.. forstår ikkje ka som kan være problemet? Noken forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt 2 timer på å sjekke om du har strøm til spilleren, har du nok ikkje peiling :wink:

Det tar 15 sekunder å sjekke.

Sia du har sjekke med mange spillere so rekner med at du har brukt uoriginale spillere,

Dei har som oftast eit ledningssett som følger med. (unntatt er dei som har isokontaker direkte på spillerene)

På ledningssettet er det 3 ledning som gir strøm til spilleren slik at den skal starte opp.

Gul kommer ifra batteriet. Den gir hovedstrømmen og har med minnet å gjera.

Rød kommer ifra tenning. Denne skrur av/på spilleren ilag med tenning.

Svart skal til jord.

Har du dess, skal spilleren skru seg på. (når tenning skrus på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt 2 timer på å sjekke om du har strøm til spilleren, har du nok ikkje peiling :wink:

Blir litt feil å si det da. Jeg holdte på lenge før jeg fant de rette kablene på Blazeren min. +'er i hytt og gevær, men enkelte var bare pluss til jeg slo på lysene, mens andre fungerte bare når varmetrådene i bakruta sto på. (hadde nok vært noen og koblet litt der tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at det er feil å si at jeg ikke har peiling fordi jeg brukte 2 timer på kabler? har jo sjekket hvor det var spenning, når det var spenning, hvor mye spenning ect, sorte ut ledninger samt å finne ut om der var brudd i ledninger, det tar tid :P men uansett, alt er slik som det skal være, har ledningsnett og alt som følger med, der var med en spiller fra PIONEER som stod orginalt i bilen da jeg kjøpte den, har prøvd alt jeg kan komme på. 1 av budsa mine er jo nesten utdannet elektriker, derfor jeg spørr her, om noen vet hva dette kan være. På måler viser at som om det skulle være 100% alle ledninger er plasert rett, ingenting er feil, men når jeg kobler til spillere, so er der ingen reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gule ledningen dere mener er vell styre strøm ;) Du kan jo gjøre noe veldig enkelt ;) ta først ut cd spilleren og Ta pluss(Rød) + Styrestrøm(Gul) og tvinn de sammen og sett de på pluss på batteriet også tar du Minus(Svart) Og sett den på Minus på batteriet ;) Så ser du om noe er galt ;) Og sjekk sikringen til Cd spilleren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gule ledningen dere mener er vell styre strøm ;) Du kan jo gjøre noe veldig enkelt ;) ta først ut cd spilleren og Ta pluss(Rød) + Styrestrøm(Gul) og tvinn de sammen og sett de på pluss på batteriet også tar du Minus(Svart) Og sett den på Minus på batteriet ;) Så ser du om noe er galt ;) Og sjekk sikringen til Cd spilleren ;)

Gul skal til batteriet.

Er rød som er remote (styrestrøm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul skal til batteriet.

Det var rart :S Jeg brukte GUL Som styrestrøm til forsterkeren min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul skal til batteriet.

Det var rart :S Jeg brukte GUL Som styrestrøm til forsterkeren min...

http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a037

Er blå/kvit som skal være styrestrøm til forsterker.

Kan selfølgeligt bruke styrestrømmen til spiller og koble denne til forsterkeren og.

Styrestrømmen til spiller skal inn på rød ledning i isokontakten til spiller. (gjelder uoriginale spillere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...