Gå til innhold

E39 traction control funker ikke, men ABS funker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde for noen dager siden ABS-lys pluss TC-lys, og stakk innom Alf Lie for å ta diagnose. Fikk feilmelding på venstre ABS-sensor foran, så jeg stakk på GS og kjøpte ny. På vei hjem fra GS slukker selvfølgelig lysene, og alt begynner å funke igjen. Men i går kveld kom KUN TC-lyset på, og ikke ABS-lyset. Prøvde meg litt frem, og ABS fungerer som normalt, men ikke TC. Hva i alle dager er dette for noe? Hvis en sensor er gåen funker vel hverken TC eller ABS? Men bare én av delene?

Skrevet

Hvilken av dem er det? Er jo et par stykker over innsuget der, og jeg er ikke SÅ rå på motor at jeg ser hvilken det er med en gang :)

Skrevet

Ja, da var det den jeg trodde det var da jeg var ute og tittet i sted. Den biten av wiren man kan se er ihvertfall hel, men kan den ha røket inni strømpen, på vei ned mot det jeg regner med er kontrollenheten som regulerer når den skal slå inn?

Skrevet

Det du prøver på er å koble av minus polen i 30 min. Hadde samme problemet på min og Asc lampe lyste.

Det funka på min og er verdt å prøve :wink:

Skrevet

Hm, prøvde akkurat å koble av plusspolen jeg, trodde det var det samme. For plusspolen er vel den med rød ledning som sitter lengst foran i bilens lengderetning, altså "lengst inne i bagasjerommet" :) Det funket ihvertfall ikke for meg, men kan prøve med minuspolen etterpå.

Skrevet

Den skal da være aktiv igjen ved neste oppstart dersom den er deaktivert med knappen.

Pluss eller minus pol gjør ingen forskjell, men alltid greit og ta minus pol først, da det IKKE blir kortsluttning dersom du kommer borti gods når du knoter med fastnøkkelen på pol skoen.

Ville prøvd og koblet av batteriet en liten stund som nevnt dersom du bare koblet av og på igjen.

Ellers er det vel greit og ta en diagnose av bilen. Vet at carsoft fysisk kjører den elmotoren som er koblet til wire der fremme ved diagnose.

Skrevet

Hadde plusspolen av en halvtimes tid.. Får prøve å få tatt en ny diagnose i morgen da. Noen flere tips i mellomtiden? :)

Skrevet

Du kan prøve igjen og koble av minuspolen. Jeg glemte å skrive i stad at jeg koblet av batteriet flere ganger føre det fungerte.

Ny diagnose er nok et must... :wink:

Skrevet
Du kan prøve igjen og koble av minuspolen. Jeg glemte å skrive i stad at jeg koblet av batteriet flere ganger føre det fungerte.

Ny diagnose er nok et must... :wink:

Kan det sære styrvinkelsensoren?Det hadde skjedd på min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...