bmw330xd Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Har en bmw 330xd 02 model med alt utstyr. Nå har det skjedd 4 ganger at jeg ikke får start på den og må ha starthjelp. Når jeg har fått start er batteriet oppi 13,9 i lade spenning. Batteriet er nytt og blir ladet hver natt med defa warm up pakke. Hadde bilen på bmw i Tønsberg men de fant ikke noe som tappa strøm eller noe feil. Men nå er jo ikke Morris autohandel kjent for å være flinke, så jeg vil aldri har bilen der noe mere. Bilen har stått i ro 1 uke uten lading å da fikk jeg start med engang. Så jeg trodde jeg hadde løst problemet men i går dukket det opp i gjen. Kan det være dårlig jording eller dårlig kabler fra batteriet? Er det nok jording i karoseriet på bmw. Noen som har vært borti noe lignende? Tips om hvem somkan hjelpe meg i vestfold.
Johnsen86 Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Karosseriet leder godt strøm det, om kontaktpunktene er rustfrie og fine, gjerne med fett på. Skjer det kun når bilen har stått en stund som over natta og lengre? Sånt kan være vanskelig å finne ut av, og noen gang umulig uten feilsøkingsutstyr. Om feilen kommer og går som du beskriver kan det være umulig for ett verksted å finne ut av det om feilen ikke er der når bilen er på verksted, feilminne på diagnosen kan gi en pekepinn men ikke alltid. Vanlig måte å feilsøke vil være å kople amperemeter på rett ved batteriet i bagasjerommet og lukke låsen på luka med ett skrujern og låse bilen, etter 16min skal bilen gå i hvilemodus og alle styreenhetene skal roe seg ned og om jeg ikke husker feil skal ikke bilen trekke med enn 80milliampere. Har vært borti på en E39 at en styreenhet hindret denne hvilemodusen og sørget for å tappe batteriet sakte, men sikkert. Lite peiling på flinke folk i Vestfold, men lykke til.
bmw330xd Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Takk for svar. Bilen har blitt sjekka på morris autohandel i Tønsberg samme dag som jeg hadde start problemer de sjekka dette med hvile modusen å litt forskjellig men fant ikke at det trakk mere strøm enn det skulle. De fant en feil melding på motor vifta som skal kjøle motoren, men de trodde ikke det hadde noe å si. Men jeg har hørt andre som har hatt problemer med at den motor vifta trekker strøm. Morris autohandel i Tønsberg er ikke å anbefale, de har ikke greie på bil, kundemotakerne der er noen eldre damer som heller ikke kan bil, men tror de har det. Så vi skulle fått gs bildeler til vestfold, eller noen andre bmw verksteder. Fått time hos en bil elektriker til fredag så det blir spennede å se om han finner ut noe. Vansklig når dette kommer å går. Noen som har erfaringer med noe som trekker strøm? Noen andre som har hørt om problemer med motorvifta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå