Gå til innhold

Oljelekkasje etter oljebytte, skal på eu kontroll!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hopp...

Etter å ha tatt oljeskift så har jeg nå en liten lekkasje( noen drypp etter kjøring), grunner er vel at jeg fylte 5-40 nå og ikke 5-30 som før... Og det er ikke ett problem egentlig da svinnet er helt umerkbart, 4 uker siden jeg skiftet og kan fortsatt ikke se antydning til forskjell på peilepinne.

Men nå har det seg slik at eu kontroll står for tur, nærmere sagt på fredag.. og jeg lurer da på om dette er et problem, eller om det er no triks jeg kan bruke for å skjule det? Jeg var på torshov her om dagen og kom over en boks med en væske man heller i olja for å få slutt på smålekkasjer, er dette no man kan prøve ut? Jeg tenker på motoren jeg, vil ikke ha noe dritt i olja!

Håper noen kan gi meg noen tips :)

Skrevet

Det er selvsagt ikke bare olja sin feil at motoren lekker. 5-40 burde være litt tykkere enn 5-30, men gammel olje er nok uansett tynnere enn den nye du helte på, så tror ikke det har så veldig mye med det å gjøre.

Klart du kan hive på noe saus og få det til å slutte å lekke om du er heldig, men mitt tips er å gjøre det ordentlig når du først skal gjøre noe. Finn ut hvor det lekker og bytt pakningen/tetningen det er ofte små bagateller som lekker, ser du har en E36 med M50B20 og går ut ifra at det er den. De kan lekke fra toppdekselpakning, oljefilterhus med alle tilkoplinger, kjedestrammer, simerring veiv og bunnpannepakning for å nevne noe. Ingen av stedene er spesielt vanlig om bilen er normalt brukt jevnlig, men det hender. Lykke til :)

Skrevet

hvor lekker det?

tappepluggen i bunnpannen?

rundt oljefilteret?

eller pakningen mellom bunnpanne og blokk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...