Gå til innhold

Ventilasjonsrør inn til toppdeksel med gul guffe.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis du ikke fant no tegn til brudd på toppakninga, så ville jeg trykktesta toppen. leit å måtte gjøre jobben to ganger

Skrevet
Type sånn?

n1641515537_237914_6883174.jpg

n1641515537_237903_1459125.jpg

Isåfall, kryss fingrane for at det berre er toppakninga, og ikkje toppen som i mitt tilfelle ..

Det var ekstremt... Det er noe guffe under påfyllingslokket og ca 1mm tykk guffe i ventilasjonsrøret inn til toppdekselet på M52 motor. Den bruker ikke kjølervæske eller unormalt med olje. Kjølervæske er klar og fin,men det var litt gul/hvitt på peilepinnen. Får håpe det er værskifte og mye småkjøring som har gjort dette :wink:

Skrevet
eller tett utlufting, mye kondens i lufta her nå som det svinger fra +5 til tåke og 0 grader

Håpe det ikke er noe kødd med toppakningen eller toppen! Skulle bytte kam og veivsensor i stad og ble litt overasket over guffelure i røret... Fant oxo ut at jeg må ha 32mm fast og 34 pipe/ god oljefilter tang... :wink:

Skrevet
Ikke unormalt det. Spesielt hvis du har litt tett veivhusventilasjon vil ikke gassene og kondensen få komme ut, så det legger seg i olja.

Takk skal du ha! Nå letta jeg noen kg...

Så da bør hele veivhusventilasjonen med peilerøret byttes? Ca 1mm med guffe i røret inn til toppdekselet #-o

Skrevet
Kan kanskje være lurt, blir det noe lyd hvis du tar av oljelokket mens motoren går ?

Den gir ingen lyd når lokket er av kun vanlig sugelyd... :wink:

Hvis peilepinnen dras ut så høres det olje som surkler,men er vel normalt det Tom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...