HelgeS Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 God kveld, Fikk ett ganske uvanlig problem med min E39 540iAT i dag som jeg håpet noen hadde peiling på. 1:Hele navien(4:3) er helt død. Ingen livstegn med trykk på knappene e.l., men radioen spiller i ca 30 sek etter tenningen er kommet på, men kan ikke styre noe på den. 2:Ryggesensorene er helt døde, ingen lyd når jeg rygger. (merket det heldigvis i tide på vei inn i garasjen!) 3:Indikasjonen med lys, altså om jeg har på langlys, blinklys, grøftelys o.l. fungerer ikke i speedometeret, selv om alle lysene lyser som de skal. Noen som har hørt om noe lignende?? Er SVÆRT takknemlig for gode råd og tips. Har sjekket alt av sikringer jeg vet om, samt tatt strømmen av batteriet. På forhånd takk!
hillmar Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Vil tippe enten bakstykket på tenningslåsen eller dårlig kontakt på "busen" som binder de forskjellige modulene sammen. Står en del om begge deler her på forumet...
HelgeS Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 er dette noe som dukker opp på diagnose?
HelgeS Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 noen som vet hvor man kan få tak i koblingskjema over bilen?
aloebiz.net Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Vil tippe enten bakstykket på tenningslåsen eller dårlig kontakt på "busen" som binder de forskjellige modulene sammen. Står en del om begge deler her på forumet... Enig! prøv å bytt tenningslåsen
hillmar Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Akkurat feilen vet jeg ikke om dukker opp på noe diagnose, men du vil vel få opp en del andre merkelige feil. Bussen det er snakk om heter K-bus. Googler du f.eks. "bmw e39 k-bus" får du opp en del info. Blant annet denne tråden: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=830828 Jeg hadde selv noen lignende symptomer, bla. fungerte ikke indikatorlysene i dasjbordet selvom lysene utenpå bilen funka. Prøvde da å bytte bakstykket på tenningslåsen uten at det hjalp, så da kom jeg fram til at det var k-busen som fuska. Leste en del rundt dette og det mest sannsynlige stede feilen kan ligge er i kontakten til lysmodulen. Den sitter til høyre i fotbrønnen til passasjeren og kan være utsatt for fukt. Hos meg forsvant problemet før jeg fikk undersøkt noe mer så jeg har ikke funnet ut om det faktisk var der problemet lå, men gidder ikke sjekke noe mer før problemet eventuelt kommer tilbake...
Leo Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Fant installasjonsmanualen for navi på e39 kan den hjelpe? Send mail så maile jeg den i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå