Wolfeh Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Hi. Har hatt en bil på eu kontroll og fikk en 2'er feil, rustangrep på bremserørene. Jeg sjekket under og det er noe overflate rust på rørene. Skrapte bort det som var ytterst og det var ikke mye som hadde rustet. Hvordan skal jeg få dette igjennom eu kontroll? Må jeg virkelig bytte rørene pga litt overflate rust? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Det er litt dritt når du først har fått feil på det. Du burde pussa ned å hatt på noe slags lakk eller tektyl på de før du sendte den inn. Du kan evt gjøre det, forså å ta ny kontroll et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olavesen Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 fikk 2 på det selv. pussa de litt så hadde jeg på masse tektyl. så sa jeg til han som tok eu`n på den at jeg fant ingen grunn til å bytte de da det ikke var noe farilig rust angrep. så pusset de ned å lakerte å så tektyl på de, han ville ikke ha bilen på bukken å se engang han . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard-E30 Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Så lenge det ikke blir "porer" etter du har pussa av rusta, så er det ikke noke farlig, men dersom det er blitt porer ( røret er litt svekka ) skal det byttes.. men om det ikke er noke porer, så berre ha på litt hammerlakk f.eks og tectyl uttapå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olavesen Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 ja sant. er ikke morro å miste bremsene plutselig for at du ikke gidder å bytte et lite rør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2011 Det er sant, har tenkt litt på det. Skal pusse og se litt, bilen er egentlig bruk & kast akkurat nå. Ikke en bil som skal tas vare på men kun skal brukes fra a - b. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are. Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Pusse og tectylere rustne bremserør er vel noe av det dummeste du kan gjøre....du lurer deg selv, ikke kontrolløren, selv om han godkjenner det. Har selv opplevd at bremserør på en kundebil har røket pga rust, og det er ikke trivelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard-E30 Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Pusse og tectylere rustne bremserør er vel noe av det dummeste du kan gjøre....du lurer deg selv, ikke kontrolløren, selv om han godkjenner det.Har selv opplevd at bremserør på en kundebil har røket pga rust, og det er ikke trivelig. sant det, men om det kun er overfladisk rust, så går det no bra. så lenge de ikke er porer så hadde eg bare pussa vekk sjølv og tectylert.. er ikke svekka noe av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Ofte så er det værre en det ser ut med en gang, bytt rørene, ikke er det dyrt heller, men kan jo være en litt knotete jobb, så skjønner at du helst vil slippe...... Pleier å pusse og male litt før den første kontrollen, slipper enklere unna da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2011 Allright, har kommet fram til at rørene skal byttes. Ikke vits i å ta noen sjangser. Takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Fikk samme feil når jeg tok eu på min, han som kontrolerte bilen tok og pusset ned på stedet for å se hvor mye rustangrep de var, og sendte meg derifra med at jeg måtte ha på noe grunning og tektylere. Som oftest er det bare å pusse ned og se hvor mye det er, er det bare overflate pusser du det ned grunner med noe grunning og tektylerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå