xAndree936x Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Hei! Jeg har et problem med anlegget mitt der subben reagerer på bremsing, når jeg ska starte bilen og alt som bruker strøm. Er det noen som vet noe om hva som kan være problemet? Vennlig Hilsen André Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Korleis reagerer suben? Begynner den å grine? Eller synge? Eller juble? Gi litt info om anlegget, Har du skikkelig jording? Remote til forsterker har du tatt ifra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xAndree936x Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2011 Hei! Takk for ditt innlegg. Jeg fikk dette problemet etter at jeg prøvde å koble til ekstra høytallere. Den lager en ule lyd (svak lyd), og når jeg trør på bremsa lager den en bankelyd. Jeg lurer også på om det kan være dårlig jording, selv om den funket bra før jeg prøvde å koble til høytallerne. Det er et anlegg av typen soundstorm, et ganske billig anlegg, men lager bra lyd. Jeg har en egen bassreguleringsting framme i bilen, når jeg skrur denne ned til "null bass" er det fremdeles god lyd fra subben.. Da det egentlig skal være null lyd fra subben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Er du sikker på at det skal være null lyd ifra suben med kontrollen på null? Dette er vel avhengigt av volumkontrollen (gain) på forsterkeren. Kan du justere gain på forsterkeren i tillegg? (eg har ikkje hatt forsterkere med volumkontroll som kan trekkes fram i kupéen) Sjekk og vær sikker på at jordingen er bra. (til forsterkere og spiller) Koble ifra batteriet før arbeider med anlegget. (ta av minuspolen på batteriet) Du kan bruke same jordingspunkt på alle komponenter. (viss du fortsatt har problemer) Sjekk at høgtaler/høgtalerledninger IKKJE har kontakt med jord. Kva slags spiller har du? Du kan ha vært uheldigt og øydelagt jordinga på linjeutgangen til spiller, når du koblet til dei siste høgtalerene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xAndree936x Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2011 Hei! Jeg er sikker på at det skal være null lyd med kontrollen på null.. har også justering på forsterkeren.. Jeg har jording for forsterkeren bake i karmen på bilen.. jeg måtte skrape litt bort av lakken for å få ordentlig jording.. jeg burde kanskje koble av minuspolen når jeg driver på.. Problemet kom som sakt etter at jeg prøvde å koble til ekstra høytallere fra forsterkeren. Det var at jeg kom borti koblingen til subben det ble gnist, og problemene kom. Takk i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå