Gå til innhold

Abs/antispinn/girkasse problem - Feilkode carsoft!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Abs/antispinn virker ikke, og girkasse går i nødmodus når den har gått noen mil..

tok diagnose for en stund siden og fikk abs sensor foran høyre som feil,

tok ny idag og fikk samme feil..

Abs ventil stengt

Abs kabel høyre foran defekt

er de 2 direkte oversatt fra tysk til norsk google translate :P

kodenr:

55

32

Hva annet kan det være? annet enn at f.eks den nye sensoren er gåen..

abs ringen?

Skrevet

Har samme problemet på min også:( først får jeg feil på ABS og Antispinn og deretter feilmelding på gearkassa. Så da låser den seg i 4. gear og får ikke skiftet gear på noen måte.

Skrevet

høres ut som at ABS-sensoren venstre bak også er defekt, den sensoren går på speedometeret. Jeg har de samme problemene på min bil. Den står nå på BMW-verksted. Etter at de hadde skiftet begge ABS-sensorene på v.side + fikset en feil på Airbag og de skulle starte opp for å teste, da ville den ikke starte, Viste seg da at bensinpumpen hadde røket :( Noen som vet noe om dette?.. Når man skal skifte de sensorene + rep. av en feil på airbag. bør ikke man da koble av på batt.polene?? Jeg spurte de på verkstedet om de hadde koblet fra batt., det hadde de ikke gjort visst.. Tror nemlig de kan ha kortsluttet noe og at det er derfor bensinpumpen har røket!?

Skrevet
høres ut som at ABS-sensoren venstre bak også er defekt, den sensoren går på speedometeret. Jeg har de samme problemene på min bil. Den står nå på BMW-verksted. Etter at de hadde skiftet begge ABS-sensorene på v.side + fikset en feil på Airbag og de skulle starte opp for å teste, da ville den ikke starte, Viste seg da at bensinpumpen hadde røket :( Noen som vet noe om dette?.. Når man skal skifte de sensorene + rep. av en feil på airbag. bør ikke man da koble av på batt.polene?? Jeg spurte de på verkstedet om de hadde koblet fra batt., det hadde de ikke gjort visst.. Tror nemlig de kan ha kortsluttet noe og at det er derfor bensinpumpen har røket!?

Okey, mistenker det jeg og. men rart at jeg bare for opp sensor høyre foran.. sletta feilkoder og tatt ny diagnose, men den kommer opp for det.

Bensinpumpa på bilen min har blitt byttet 2 ganger(min har gått 405 000km nå),

men tror de pumpene er en svakhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...