Gå til innhold

2002tii bremsekraft forsterker, hovedsylinder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setter sammen en E30 med s50 motor i. Har fått tak i en 2002 bremsekraft forsterker, men hvilken hovedbremsesylinder er det man skal bruke på denne for å få en best mulig bremsefølelse, helst ikke for hard.?

Skrevet

Hva med en Tii-hovedsylinder? Eller er det for mange uttak på den?

Hvor stor hovedsylinder du skal ha er jo avhengig av hvor store sylinderene er i andre enden - dvs i kalippere og evt hjulsylindre(regner med at du ikke har det, men kalippere også bak)

Er du sikker på at en Tii bremsekraftforsterker er det beste valget? Eller er det plassproblematikk du prøver å unngå ved å bruke den?

Skrevet

Her er det plass problemet som er tingen. Satte en ix bkf i en e30 med m52b28 motor med m50 innsug i her i forgårs og der var det trangt, måtte til og med slipe ned en av rillene på innsuget. Så ser problemet etter litt unøyaktig måling på s50 motoren at dette blir for trangt da jeg har planer om å bruke orginalt innsug.

Jeg har kun tii-bkf og ingen hovedsylinder. En tii hovedsylinder er selvfølgelig et alternativ, men lurte jo også på om det er noen andre alternativer?

Kalippere jeg bruker foran er fra e36 3L og bak fra e30 m3.

Skrevet

En Tii hovedsylinder har 23,81mm stempel med 5 utganger(2 til hver side foran og 1 til bak).

Den har delenummer 34 31 1 120 478, og er lik e12 sin hovedsylinder som sitter på 518, 520 og 520i.

Men om dette er et fornuftig valg vet jeg heller ikke.

Størrelsen på hovedsylinderen må vel stå i stil med hva den skal dytte på i andre enden(størrelsen på kalipperenes stenpler)

Skrevet
Audi 80 mastercylinder. Den er 25mm og er veldig kort.

Du må regne med å må sveise om litt på innsuget uansett.

Passer den på bremsekraftforsterkeren da?

Tror jeg hadde prøvd en hovedpumpe fra en Tii jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...