Gå til innhold

20" felger og 50mm senk? e39 touring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville byttet til coilovers- så er du sikker. Koster ikke mer enn rundt 3-4000kr for de billigste settene. Du trenger jo ikke justeringsmulighet bak med tanke på nivåreguleringen.

Skrevet

jonmurern: Med 19" er det jo ikke noe problem :P det er det jo en haug med tråder om her.

Er 8,5" brede så med riktige dekk så trenger jeg med andre ord ikke valse?

Skrevet

Mange som bruker Raceland i utlandet, spesielt i England. Tror det er ganske stivt, som de fleste billige coilovers er.

8,5x19 ET15 med 50mm senk subber ikke hvis du bruker 235 eller smalere bredde på dekket.

Her er 8,5x18 ET14 med 225/40-18 og TA coilovere skrudd i bunn pluss litt til (rundt 75-80mm). Det subba ingen verdens ting, ikke i humpler engang. Ikke valset.

DSCF0550.jpg

Skrevet

Knallbra svar.. Der fikk jeg svar på alt jeg lurte på. hehe takker, men hva vil det si og valse egentlig? asså gjøre om hjulbuene?

Skrevet
Knallbra svar.. Der fikk jeg svar på alt jeg lurte på. hehe takker, men hva vil det si og valse egentlig? asså gjøre om hjulbuene?

Her er en illustrasjon på hvordan man valser:

images?q=tbn:ANd9GcSzI0EEhXLvwo74c-7zJxH6jJDhvB3NJLRjALLpLwZM5KjbW7bJ&t=1

Som regel som bare knekker man inn den lille valsekanten som er innafor hjulbuen, slik at dekket kan gå nærmere hjulbuen.

Mange trekker ut skjermkanten i tillegg :) Men da sprekker som oftest lakken hvis du ikke varmer den godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...