BMW318iE46 Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Hei, dette er min første tråd her så dere må ikke drepe meg dersom jeg ikke vet helt hva jeg snakker om! Jeg har en BMW 318i e46 Sedan 1998 model og lurer på om Denne stylingen vill passe til min bil eller om det evt må tilpasses? FrontFanger : http://bsbildeler.no/?pno=128764 Sideskjørt : http://bsbildeler.no/?pno=128660 Bakfanger : http://bsbildeler.no/?pno=128573 Gjerne annbefal noen Potter for en passende lyd til en urørt motor også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 har null erfaring med stylingen men regner med at den må tilpasses ettersom den ikke er orginal.. men kan jo hende du er heldig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318iE46 Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2011 Ok, hva innebærer egentlig tilpassing? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Det betyr at stylinga ikke passer 100%. Så du må nok slipe, pusse og i verste fall kappe for å få det pent. Og i tilegg så har som regel ikke slik styling fester, sånn at du må lage fester selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318iE46 Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2011 Ok, jeg lurer litt på om hvor mye det koster å få dette lakert også noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 kontakt en lakkerer for og få pris på dette.. varierer fra lakkerer til lakkerer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318iE46 Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2011 Ok, takk! Noen andre som har noe erfaring med et slikt Kit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Har ikke erfaring med dette kit`et, men kan fortelle deg en erfaring jeg har med en klassekamerat. Han har en passat, 98mod, 1.6 motor, som han gjerne ville montere styling på. Han spurte meg hva jeg synes, og var ærlig å sa at jeg synes stylingen han fant var noe av det styggeste jeg har sett (noe det faktisk var). Kit`et skulle være produsert i Polen, og bestilt derifra. Han lurte på om jeg hadde peiling på hvordan dette skulle monteres, og fortalte at han skulle lakkere stylingen før han prøvemonterte. Jeg kom med følgende tips: Stylingen er uoriginal, billig, og forventet passform er heller dårlig, ergo, du må kunne fikse litt selv fort at dette skal bli bra. Montering kan bli problematisk, da dette bare er skall (for noen som er uerfaren eller ikke har peiling). Man må gjerne prøvemontere og tilpasse FØØØØR lakkering. Veldig lett å slå lakkskader osv om man skal tilpasse under lakkering. Gutten som skulle ha dette trodde faktisk ikke på noen av punktene jeg fortalte, og var overbevist om at dette var en smal sak. Kit`et kom fra Polen, og gjett hvordan det så ut??? Det ligna ikke (jo faktisk) GRISEN. Og som jeg sa, det var kun skallet som kom, UTEN noen form for monteringsmuligheter. Da han bet i det sure eplet og så at dette var en umulig oppgave for han, ringte han til de som skulle lakke stylingen og spurte hva de skulle ha for montering. Han fikk da en total pris, som faktisk var en OK pris, inkl lakkering og montering. Jeg kjenner han som har gjort jobben, og han banner enda over den bilen. HELE kit`et måtte tilpasses, det måtte lages fester, måtte plaste inn "bjelke" (støtfanger) inne i skallet foran og bak for i det hele tatt å kunne montere det. Samme på sidene, der måtte det også lages festeanordninger. Alt i alt prøver jeg og si at dette ikke er en jobb for noen som har lite/ingen peiling, da det faktisk innebærer en del jobb og gjerne kunnskap om forskjellige ting for å gjøre dette. Skal du sette det bort til lakkerer kan det bli dyrt. Og for å være helt ærlig så synes jeg ikke dette kit`et du linker til her var noe spesielt fint heller, uten at jeg har noe med det å gjøre Håper i alle fall du skjønner litt hva jeg mener med å kjøpe slike uoriginale kit;) Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318iE46 Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2011 Wow takk! ja jeg er veldig ny på dette her men har en arbeids kamerat som er ekstremt god på bil ( har Bla. Lagd sitt eget bodykit ) og jeg har tilgang til bra verksted som tar 1/3 av prisen pga kontakter i familien det jeg lurer på da, er det fortsatt ting som kan gå galt osv.. ? det værste ville vært da om det ikke fulgte med fester, og jeg måtte spurt han på jobben om hjelp men er BS bildeler anbefalt? MEN TAKK FOR TIPSET! det fikk meg litt til å tenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Om du har kamerater som er gode på dette så er det vel ingen sak å tilpasse et kit. Værre om man er uerfaren og lite/ingen peiling som sagt. Gå galt, nei, det er vel ikke noe som direkte kan gå galt da.. Om det ikke følger med fester/festeanordning, så tror jeg nok at han kompisen din fikser det om han er over gjennomsnittet flink med bil. Er jo "bare" å plaste på biter og lage fester, men nok en gang kommer det at om man ikke har erfaring kan det være vanskelig Sier det ikke for å svart-male det, men en del ting det er greit å tenke over Har selv ingen erfaringer med BS-bildeler, men vet om en del kompis som har bestilt derfra, og det har stort sett gått greit. Noen av de billigste kit`ene har som sagt litt tilpassning, men utover dette får du vel hva du betaler for Er f.eks stor forskjell på en "kopifanger" som er laget for bilen (LES: M-tech), da den har linjene og festene fra før, enn et kit som er uoriginalt Bare hyggelig EDIT: Skal du ha et slikt kit, må du huske feiiiiite felger.!! 8.5x20" foran og 10x20" bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318iE46 Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2011 Jeg får sende inn en mail til BS og spørre de litt mer om kit'et og hva som følger med osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Det hørtes lurt ut ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318iE46 Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2011 hehe, skal også få på noen feeeiiiiiite felger ehm, burde den senkes? har vært veldig skeptisk pga den " fine " snøen vi har her i landet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Jaaa, skal du på med plastikk er senk et must! Kjøp Coilovers da, så kan du bare justere den opp til vinteren, og heeeelt ned til sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318iE46 Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2011 Jaaa, skal du på med plastikk er senk et must! Kjøp Coilovers da, så kan du bare justere den opp til vinteren, og heeeelt ned til sommeren ja er vell det, Coilovers koster det lille ekstra men er vell kanskje verdt det når jeg har senket bilen 45mm evt og snøen faller! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå