Eklund Skrevet Januar 20, 2011 Share Skrevet Januar 20, 2011 Den er gått ca 210000, alle servicer fulgt. Ingen heftelser. Litt oppgradert og i rimelig god stand. 1999 betyr at den har m52b28tub motoren, med dobbelt vanos, til forskjell fra den som ikke er tub. Bruker mindre drivstoff. Denne ble engine of the year to ganger, når den først kom og når den ble oppgradet. Dette er også den nyeste e39 som går ann å få med omregistreringsavgift til 1600, de nyere koster 7000. Les mer om bilen her: viewtopic.php?f=11&t=162707&start=15 Selges til omtrent 125' etter at småplukk som er nevnt i tråden om bilen er fikset. Evt fratrekk i pris hvis noen vill ha den før dette. Kom med bud over 125', så kan den bli din. Bilen står i en garasje i gamlebyen i Oslo. Eier bilen sammen med dama og vi separerer, så da er det ryddigst å selge den. Får vi ikke solgt den til en grei pris, så kan jeg overta den, men den må altså legges ut for salg først for å få en rettferdig pris som dama aksepterer. Så ikke bli voldsomt skuffet hvis den ikke blir solgt, men det er en reell mulighet for at den blir det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 21, 2011 Share Skrevet Januar 21, 2011 fint om du kan fikse bedre bilder (og annonse) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2011 Hva ønskes av bilder da? Man må jo se bilen uansett, men tar gjerne nye bilder. Er rimelig fin i lakken. Ikke rust foran heller fordi stensprutene har vært fyllt i med lakkstift. Vill man så kan man slipe ned de så de blir helt usynlige. Dette er litt småtteri som man ikke kan se på bildene. Likevel bedre med lakkstift enn uten. Skal ta nye bilder når den er vasket, så man ser bedre. Letet en stund når jeg kjøpte den, og tror det blir vanskelig å finne e39 fra 1999 i like god stand. Bittelitt begynnende rust i bakluke er det, noe som er kjent på disse, har prøvd å ta bilde av dette, men er vanskelig, lyset må treffe helt fra riktig vinkel og det er så lite. Skal prøve igjen, ellers må man bare se det. Alle hjulbuer er helt friske, bare til å komme og beføle, hehe. Det er de som teller mest og kanskje kanalene, de er også helt friske. Jeg mener nå at dette er en 99 e39 med 210' som det er svært vanskelig å finne i bedre stand tross alt. Ligger noen på finn til 110, men de har ikke samme utstyr. Bare understellet på denne er verdt prisforskjellen til 125' og så er det mye mer snadder enn bare det. Så er det jo en knall kombo på denne, orientblau metallic, shadowline og svart skinn med stort sett alt utstyr. Hva ønskes mer av i annonse da? Kan jo komme med en litt mer komplett utstyrsliste: Skinninteriør, svart Sportsseter Memory i seter, speil og ratt El. justerbart ratt Rattvarme Multiratt Cruise Dobbelt klima navi/dvd/tv 7" touch 16:9 med dvb-t (digital som funker i dag, men antenne ikke montert) Skjult avtagbart hengerfeste metallic Midtarmlene Delbart baksete Skipose Tiptronic Alarm (billigere forsikring Regnsensor Ryggesensor Bluetooth hansfree El takluke i glass Ipod-tilkobling i hanskelommen Varme i setene, i tre trinn xenon shadowline Godkjent justerbart coilover understell fra KW, det er helt sjef å kunne justere opp bilen litt til vinteren. Koster omtrent 15' nytt webasto, fjernstyrt oppvarming av cupe. Må fikses eller skiftes til 4' Har garasje selv, men hadde vært deilig med varm cupe hvis man må parkere ute ved butikkbesøk eller lignende. Denne kan kobles til mobil for 2' så man kan ringe bilen varm Sikkert mer, kommer ikke på allt i farta Bilen er norsk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2011 Er en i Grimstad med lignende km og utstyr til 104' nå. Denne har likevel ikke justerbart understell, 16:9 skjerm, delbart baksete, skipakke, metallic, oppvarmet ratt eller webasto. Så er den litt lavere priset enn de andre, kan jo ha noen skjulte feil eller annet, alltid skeptisk til litt underprisa ting. Det finnes også en til 139', men den har bare gått 150'. Hva synes dere om prisen min? Er oppgradert understell og annet utstyr jeg nevner verdt 15' mer? Kanskje jeg må bruke litt tid for å finne noen som er villig til å betale mer for å få noe mer? Noen som er villig for å betale for den hvis jeg legger ved tilstandsrapport fra verksted? Jeg skal ikke selge den før småting blir fikset til tirsdag og den bør da være rimelig strøken. I tillegg venter jeg på antenne til GPS. Etter det blir å skrive en annonse, ta nye bilder og legge den ut på finn. Tenkte likevel legge den ut litt gradvis her først, er ikke mange 528 med dette utstyrsnivået i så grei stand. Bortsett fra den i Grimstad som plutselig dukket opp, men den er ikke like rå og det står ingenting om servicehistorikk eller teknisk stand. Har også en e46, så kan vente på riktig kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Jeg er forsåvidt interessert men må egentlig selge selv. Ligger en ganske ryddig touring ute til 99 og da. 97 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2011 Ikke helt gærn den heller. Står ikke noe om servicehefte annet enn at den har ny bremsevæske da. Er jo 97 og gått 240'. Så har den ikke sikkerhetsoppdatering som kom 98 (fra euroNCAP: BMW modified the 5-series after initial testing, chiefly because its front airbags fired late. Changes included a new airbag crash sensor, load-limiting front belts, and additional weld points in the footwell). Den har den oppgraderte motorn (wiki: En Technical Update av motoren, M52TU, introdusert i 1999, fikk dobbel-VANOS og flere andre forbedringer. Sylinderforinger i stål. Står også 98-2001 noen steder). Så 99 er årgangen! Hvis man har kroner da, ellers er jo de eldre flotte biler de og. Sportsseter synes nå jeg at er verdt en god del ekstra. Den andre har jo også justerbart understell, men vet ikke om det er tüvgodkjent som kw sitt som er på min. Du får ha lykke til med salget ditt ehrnst, tipper det tar to tre uker før min er klar for finn.no og salg, så kanskje du har en mulighet. Etter to tre uker når den blir lagt ut så regner jeg med minst tre uker for å finne riktig kjøper. Hvis jeg ikke klarer å beholde den da, hadde jo vært det beste, men prioriterer jo å ta over hele leiligheten jeg hadde sammen med dama. Kanskje jeg klarer begge deler. Venter på takstmann... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2011 Da var det ingen feilkoder i bilen lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2011 I tillegg har han som jeg sammenlignet litt med som selger sin i Grimstad som nesten var litt i nærheten gått opp i pris fra 104' til 115'. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=26394110 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 fortsatt så er din nesten den dyreste om den hadde ligget på finn. må bare beklage "spydighetene" mine, men det ser ut til at man sliter med å få solgt en preface e39 for over 100k nå om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2011 Det er ingen spydigheter, men gode spørsmål du kommer med Ja, den er an av de dyreste og det er fordi ingen andre har tilsvarende utstyr eller er i tilsvarende stand. Likevel finner du enda dyrere, det er to som har gått mindre til 130'. Det er en 99 og en 00, så de er preface begge to. Tekniske oppgraderingen på motor og sikkerhet er jo på 99, så er mest lykter og forsåvidt litt av elektronikken som er oppgradert på face. Er nok den til 115' i grimstad som jeg oppfatter som nærmest og min er mye finere. Etter en samlet vurdering av det som ligger på finn og det jeg så på når jeg kjøpte den så er priset fortsatt 120'. Jeg så også på en billig 728, men etter å ha lagt sammen allt som måtte fikses for å få den strøken så ble den dyrere enn de andre. Likevel en fin bil hvis man ikke trenger noe strøkent. Denne jeg selger er rimelig strøken og topputstyrt, da koster det mer. Har du masse tid, tålmodighet, en ekstra bil og mindre penger og kan fikse ting selv, så er kanskje en halvkrank bil morsommere for deg. Denne er for noen som skal ha en topputstyrt og rimelig strøken bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2011 Bilen blir selvsagt solgt til markedspris, den som byr mest. Hvis jeg ikke beholder den da. 120' er prisen jeg legger den ut på finn.no for og den man må gi for å være sikker på å få den med en gang. Ellers får dere vente til den blir lagt ut, komme og se på den og komme med bud. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2011 Da var den solgt uten å ha vært innom finn en gang. Jaja, får bare vente på 530 e60 (og nok penger) dukker opp da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg