Gå til innhold

Eu kontroll ja... den gikk til der sola ikke skinner! Hjelp!

reziarfg
 Share

Anbefalte innlegg

Eu kontrollen gikk ad undas, karen var nazi og ga feil pga høy desibel... har ei effektpotte på bilen, men er det virkelig sånn at effektpotter ikke går igjennom eu? den er bare to år gammel og den bråker ikke mer nå enn før, i tillegg gikk den igjennom forrige gang uten problemer! Er det no triks man kan gjøre for å slippe å bytte? Mildt sagt forbanna da jeg må bytte ting på bilen som ikke gir meg gevinst på noen som helst måte.

Målte for høye avgasser også, må nok sikkert bytte katalysator. Eller kan det være noe annet? lambda blei bytta for 4 år sia...

trenger veldig noen svar her altså :)

Moderatoredit (R Andersen); Stengt pga. dårlig tittel på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i teorien ikke lov, hvis støynivået overgår det som står i vognkortet ved oppgitt RPM.

Vet at noen "effekt"anlegg kan faktisk gi lavere støynivå ved RPM som er oppgitt i vognkortet, enn originalt, men samtidig bråke mer ved pådrag.

De ordentlige anleggene selges jo med TÜV osv., men regner ikke med at du har det, hvis du har kjøpt en sånn jalla-potte.

For høye avgasser pleier som regel å være gåen katalysator/lambda. Men hvilken bil har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgassen endrer du lett ved å justere fjæra på spjeldet inne i luftmengdemåleren. Gjorde det på en m42b18 en gang da jeg hadde unormalt høy co-verdi. Går ut i fra at luftmengdemåleren på en 91-mod. 6-syl. er justerbar på samme viset. Kan godt gi deg en forklaring på dette dersom du ønsker det. Hvertfall mye enklere og rimeligere enn å kjøpe ny katalysator :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar!

Jepp har ikke spjeld i lmmen, så det funker ikke da... men drar nok til ett annet verksted og prøver, helt latterlige feil. CO målinga er grei nok men at bilen bråker littegrann er helt høl i huet å ta i en eu, og frontruta må også byttes visstnok. flisespikkeri av høyeste grad, greit den er ikke ny men jeg ser da gjennom ruta uansett.

Du på NAF... ta deg ei pille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar!

Jepp har ikke spjeld i lmmen, så det funker ikke da... men drar nok til ett annet verksted og prøver, helt latterlige feil. CO målinga er grei nok men at bilen bråker littegrann er helt høl i huet å ta i en eu, og frontruta må også byttes visstnok. flisespikkeri av høyeste grad, greit den er ikke ny men jeg ser da gjennom ruta uansett.

Du på NAF... ta deg ei pille!

Han på NAF har faktisk bare gjort jobben sin, slutt å syte over at bilen ikke ble godkjent og fiks feilene isteden for å prøve å jukse bilen igjennom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...