Gå til innhold

Problemer med anlegg!

Anbefalte innlegg

Har idag koblet "anlegg". Litt info: blaupunkt tha-555 PNP forsterker, original radio og 2x10" sub'er.. Har susing i høytalere ved gasspådrag + lyden hakker i 0,3 sekund før de begynner å spille igjen. Det skjer som oftest når jeg spiller litt høyt.. Noen som vet hva problemet kan være? Har kobla på nye hattehøytalere på original kabler, kan dette ha noe og si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag koblet "anlegg". Litt info: blaupunkt tha-555 PNP forsterker, original radio og 2x10" sub'er.. Har susing i høytalere ved gasspådrag + lyden hakker i 0,3 sekund før de begynner å spille igjen. Det skjer som oftest når jeg spiller litt høyt.. Noen som vet hva problemet kan være? Har kobla på nye hattehøytalere på original kabler, kan dette ha noe og si?

Det høres ut som den susinga er dynamo støy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lyden hakker når jeg spiller høyt.. Hva kan det være?

Hakker i venstre høgtaler? Høgre høgtaler? Basshøgtaler? Eller alle høgtalerene?

Kan være at systemet trekker so mykje strøm at spenningen minker, pga tynne ledninger.

Eg er generelt skeptisk til å bruke originale ledninger til spiller og føre dei til forsterker.

Vil da trekke meir strøm, og eg rekner med at ledningene til spilleren ikkje akkurat er overdimensjonerte. (hugs at 2 subber trekker ein del strøm for å gi litt trøkk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...