Gå til innhold

Min BMW E23 745 iA [Vinterlagring]♡


raynik
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er gode greier i garasjen ja, har hatt for mye ting og for mange folk innom her så har vert kaotisk...men har nå fått ryddet og satt opp ting slik jeg vil ha det, nå er her ingen andre som låner plass lengre..."bare mitt"" deilig.... kjekt å ha ting på stell og vite hvor alt henger,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er at den skal være på veien til sommeren ja... skal ikke gjøre så mye ennet enn å bytte alt av slitedeler og shine litt under...samt en sjikkelig shine innvendig... ellers blir bilen som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jaggu gjort noe i dag også...

Noen som hvet hor man får kjøpt utstyr for å demontere demper fra fjærbein?? har disse biltema settene, men skulle hatt til BMW og kansje litt mer universalt eller ett sett som kan brukes til flere modeller.

spylte ren fjærbeina i går, tatt en grundigere vask i dag. skal sandblåse der det er anntydning til overflaterust.

øvre fjærskål er sandblåst og ferdig grunnet.

fikk demontert og rengjort/sandblåst en kalipp, så første strøk med maling.. skal selvsagt byttes alt av mansjetter og slikt også.

fikk tektylert første strøk i hjulbuen, må vel ha ett par strøk til for å få det 100%.

Måtte ha en runde med opprydding før jeg reiser på jobb i morgen, fått inn snøfresen og snøskuter..

ur1if9vst8imo7y30flm.jpg

Garasjeregler er viktig.

mgih9x08ebxxyfbbrp00.jpg

Venstre kalipp under farging,stempel er tatt ut for skifte av ringer og gummi

lln032viful4ez2hqiki.jpg

Fjærbein til rengjøring, sandblåses når dem e rengjort..

6a8eidfjrqd3li1f661t.jpg

tektylert, første strøk..

enez4azje6qtusp1fw6d.jpg

zezlipahhraonxpsqq0x.jpg

fått inn snøskuteren og snøfreseren, håper bilen ikke detter ned nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var litt mere smådeler og skruer bestillt ...

kommer hjem fra jobb på mandag, så da er det vel bare å fortsette med rengjøring/sandblåsing av forstilling.. så blir alt malt opp før montering av nye deler.

har ett par små rust hull i indre del av kanal som skal tas før bilen tektyleres ferdig under...

noen som har små vinkelsliper/kuttere å anbefale... for bruk der man ikke kommer til å kutte med vanlig vinkelkutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fær kjøpt sånne bittesmø kappskiver med holder som man kan sette på rettsliper:) Tåler 30000 o/min..

Veldig fin til småtteri.. Bruker den mye på jobb på plasser der man ikke kommer til med f.eks rørkutter sag eller vinkelsliper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det igjen skjedd litt ting i garasjen... har fått sandblåst fjærbeina foran og malt opp litt, ikke så verst..monterte ihop bare for å se resultatet..ble ganske fornøyd.... snart klar til å forenes med bilen igjen..

ezs79nnqic8fb0ni5518.jpg

y939kwj3cl1uzifeuzbb.jpg

2010hv9qo6suejxhrd08.jpg

Valgte til slutt rød kalipp, ble kledelig på nymalte fjærbein..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har skjedd mye her siden siste oppdatering.... har fått på forstillingen, bare småting igjen.

Har byttet alle foringer i bakstilling, lakkert opp bærebroer og tektylert innerskjermene bak.

Fått sveist den lille rusta som var i kanalene foran og bak.lagt på sink grunning og tektyl....

Ser delelisten og budsjettet mitt er kraftig sprengt....

Bilstein B6 dempere

H&R senkefjærer

Alle stag og ledd i for/bak stilling er nye org.deler

alle skruer, skiver og gummi greier på skiftede deler er nye...

Overhalte/nye kalippere rundt om

Nye skiver og klosser, vaiere osv

Ny bakre eksos

Nye deler i grill og en del listverk rundt bilen

Nye emblem

+++++++

Som dere ser så er det gjort en del ting her, har tatt mye tid med venting på deler osv.. men nå nermer det seg prøvetur.

Skal se om det kommer litt flere oppdateringer iløpet av kvelden...

dfb6jdzq8brupu7bqq9j.jpg

p7kzjht8zsxg7phchc1y.jpg

Skal fjerne alt av merkelapper under når alt er ferdig skrudd sammen, bare prøvemontert her.

lic5bbhjb9mxhuwsh84e.jpg

yjjrbp3yu6c1enu3iw8x.jpg

9lgr2iy0mxo7t8k7hwin.jpg

Bilen vurderes faktisk solgt eller byttes i E30 iløpet av sensommer/høst... så er det noen som er interisert så ta kontakt på PM eller tlf: 97713132

HJELP:

Noen der ute som har kjennskap til bremsekalippere bak til 745? ser at klaven på dem som står på ikke stemmer overens med klossene jeg har fått... Har nå liggende 4 sett med klosser..hehe alle er lik E30 klosser, mens dem som sto på er litt anneledes og større flate på .. anyone?? har tillogmed fått orginalklosser, men passer heller ikke.........kan det være byttet klave på min bil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort en del ting igjen... bilen er tilbake på hjula og endelig kommet ned fra bukken.

Ang kalipper bak så er det E34 kalipp som er brukt, ikke E30 som orginalt...så da er det bare å få ny klave til E30 kalippene slik at jeg får det slik det skal være.

Da er det kun småting som gjenstår for å få den kjørbar. skal få lakket kanaler og litt småting før nye lister blir montert der di gamle var dårlige. Nå er nytt mål å få bilen på veien iløpet av juli mnd. Mye reising så er lite tid til å få gjort ting.

gin0qi0kk6bk27t3zio8.jpg

tunt3t3k55js1mc93pzf.jpg

mbc8lfi5wymrp7232i9j.jpg

mf4n3e2gn1r25nrbuz53.jpg

298k6onptaed85jopgrs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...