Gå til innhold

Dårlig antennemottak/signal på FM radio - E90

Anbefalte innlegg

Hei, har en Business radio i bilen og dessverre opplever jeg dårlig FM signal.

Jeg har bedt BMW feilsøke problemet, men signalstyrken i bilen er innenfor det akseptable.

Det som skjer; lytter jeg på en radiokanal og kjører rundt i byen vil lyden plutselig øke (volumet justeres opp av seg selv) og virker som at signalet blir slik det burde være. Når man går fra mono til stereo lydfølelse. Men så fort jeg kjører litt videre går volumet ned igjen. Opplever ofte skurring men er ingen spesiell radiostasjon som skurrer mer enn andre.

Jeg har gått inn på softwaren til radioen for å se signalstyrken og den virker OK, men jeg vet dessverre for lite om hva som er et godt signal og ikke. Går opp til 15?

Jeg ble tipset om å høre på radioen og slå på varmetrådene til bakruta for å sjekke forstyrrelser. Ingen forskjell...

Noen andre som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en Business radio i bilen og dessverre opplever jeg dårlig FM signal.

Jeg har bedt BMW feilsøke problemet, men signalstyrken i bilen er innenfor det akseptable.

Det som skjer; lytter jeg på en radiokanal og kjører rundt i byen vil lyden plutselig øke (volumet justeres opp av seg selv) og virker som at signalet blir slik det burde være. Når man går fra mono til stereo lydfølelse. Men så fort jeg kjører litt videre går volumet ned igjen. Opplever ofte skurring men er ingen spesiell radiostasjon som skurrer mer enn andre.

Jeg har gått inn på softwaren til radioen for å se signalstyrken og den virker OK, men jeg vet dessverre for lite om hva som er et godt signal og ikke. Går opp til 15?

Jeg ble tipset om å høre på radioen og slå på varmetrådene til bakruta for å sjekke forstyrrelser. Ingen forskjell...

Noen andre som har tips?

Hvor finner du denne softwaren til radioen får å sjekke styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje mer riktig å si "skjult meny", men men...

Om du har Business radioen så skrur du på radioen, med en gang etter at du slo på radioen holder du inne M til du får opp informasjon i displayet.

Er radioen allerede på, slå den av og følg det jeg skrev over!

Her kan du se hvordan du gjør dette... og den gir deg litt informasjon om hvert enkelt valg i menyen.

Om du ikke allerede vet dette, kan du aktivere MP3 lesing på en Business radio ved å bruke Autologic diagnosesystem. Tydeligvis BMW som har lagt inn sperra...

Håper du får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da går ikke dette ;)

Men noen har fått bedre antennemottak etter en reset av radioen. De hadde navi pakka etc. De gjorde dette hos BMW. Nytt software ellernoe i den duren kan vel også hjelpe.

Når jeg går inn på min radio så kan jeg sjekke de forskjellige antennene i bilen for signalstyrke. Kan også velge spesifikt bare 1 antenne f.eks. Men de har tatt diagnose på min tidligere uten å finne noe. Da klaget jeg over at jeg ikke fant en lokal radiokanal.

Edit: Du kan jo prøve dette om du vil? Ser jo at det er en meny for tuner (radio). Alt på eget ansvar :)

http://e90.wetpaint.com/page/iDrive+hidden+menus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...