Gå til innhold

E39 520 mister effekten under akselerasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Bmw entusiaster :wink:

Bilen akselererer ikke som den skal. Det virker som den går bedre hvis jeg gir forsiktig gass,men hvis jeg tar gassen i bunn på turtall mellom 800-5000rpm virker det som om den blir kvalt. Den går normalt over 5000 rpm med bunn gass.

Det er byttet kamsensor,veivsensor,plugger og luftfilter. (Den stoppet mye og lugget før,men etter kam og veivsensor bytte ble det i orden!)

Noen som har en ide`om hva det kan være?

Skrevet

Luftmassemåleren kanskje? Ta av luftfilteret og titt inn der. Skal være tre tynne tråder, er noen av de røket har du funnet problemet.

Eller kanskje den trekker falskluft. Spray på med litt startgass rundt ved innsuget og vakumslanger, så hører du om det er noe lekkasje.

Skrevet
Luftmassemåleren kanskje? Ta av luftfilteret og titt inn der. Skal være tre tynne tråder, er noen av de røket har du funnet problemet.

Eller kanskje den trekker falskluft. Spray på med litt startgass rundt ved innsuget og vakumslanger, så hører du om det er noe lekkasje.

Takker og bukker for tipset!

Det var nok LMM som har takket for seg... Jeg skrudde den av og kjørte en tur med åpen belg,og den gikk mye bedre.Mulig den høye innsugslyden spilte ett pluss,men den akselererte normalt :)

Skrevet

Får kjøre med utkoblet Lmm til en får tak en brukt Lmm. De varierer mye i pris,ser på Gs og Mekonomen og de ligger over 6000,- Koed har fornuftige priser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...