brunsame Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Hvor får jeg kjøpt et sånt olje lokk med utak til olje kjøler?
brunsame Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 Fant på ebay! legger ut link i tilfelle det er andre som er på jakt etter dette! http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-M3-O ... 2c56a41b11
Olelink Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 GS Bildeler har vel ett sånt lokk i deres egen GS Performance serie. Ellers har jo Turner Motorsport og som nevnt over finner man det nok på eBay.
brunsame Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 gs bildeler har ikkje saanne lokk nei.. di har lokk med utak til trykk foeler og tempratur foeler og lignende. altsaa et vanlig lokk med hull til foelere.. paa di lokkene her er det kanaler i, saa oljen maa gjennom kjoleren foer det kommer tilbake i filter huset. (man boerr jo sette inn termostat som er vist paa bildet overst paa siden) vist du ser paa linken til ebay saa er der gode bilder av hvordan dette fungerer.. finner heller ikkje sanne lokk paa turner motorsport.. ser di har et kit der mann bytter ut hele olje filter huset til olje filterhus lik det som staar paa m3.. da m3 har olje kjoeler orginalt.. men dette koster rundt 10 tusen. istede for en tusenlapp for et s`nt lokk, som har samme fungsjon..
brunsame Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 Beklager, termostaten vises ikkje paa bildet! men uansett, saa har jeg ikkje funnet saanne lokk i norge, derfor la jeg ut link, for vet det er mange som er paa jakt etter dette.
Olelink Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Joda GS har http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /46040.jpg Den er tiltenkt å bruke på oljekjøler. Man må dog kanskje ha en sirkulasjonspumpe i tillegg da den sikkert ikke er av samme design som den du linket til med styrt flow. Men husk at den du linket til er heller ikke perfekt kontra orginal m3 filterhus da det orginale m3 filterhuset har termostatstyring på oljekanalene. Den styrer oljen via kjøleren bare når oljetemperaturen kommer over x-antall grader. Dette gir raskere driftsvarm olje. Har selv sett litt på dette som en ettermontering på 5-ern min. Men kommer til å gå for m3 filterhus siden jeg er skeptisk til om oljen når driftstemp på iskalde vinterdager, samt at om den gjør det så vil det ta betydelig lengre tid. Ta M3'n min som eksempel, den har orginalt både oljetempmåler og kjølevæsketempmåler. Oljen blir betydelig senere driftsvarm enn kjølevæska, selv med termostatstyringen. Så når folk flest (som ikke har oljetempmåler) "venter" med å gi bånn gass til motoren ifølge tempgiveren (kjølevæsketemp) er drifsvarm så er ikke oljen det ennå og de lurer seg selv en smule.
brunsame Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 Det lokket der gaar ikkje an aa bruke til olje kjoeler! staar paa gs siden at det skal brukes til det, men det gaar ikkje.. hullene alt for smaa.. faar ikkje noe olje gjennom der! for det andre et begge utakene hentet paa "den varme siden" altaa der olja kommer ut av motoren, foer den gaar gjennom filteret, og i motoren ijen.. Vist du ser hva jeg har skrevet, ser du at jeg skriver at du maa ha termostat.. av typen protrim selger! http://www.protrim.no/produkter_kjoling ... stat.shtml Da vill det bli akkorat samme som paa en m3, bare at det er 7000 kr billiere.. og det er mye kulere;) bildene er foresten laant fra traaden om bilen til mossel
Olelink Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Som jeg skrev må man isåfall ha en sirkulasjonspumpe. Ikke så gæærn løsning med den termostaten på det siste innlegget ditt nei La dog merke til at du skriver prisen på orginal m3 filterkonsoll til rundt 10´000. Aner ikke hvor du har funnet den prisen men hos Koed får man jo orginal m3 filterkonsoll til ca 2000 +moms. Så prisforskjellen er egentlig ikke så stor allikevel da lokket du linker til ligger rundt 1000 og termostaten rundt 750. Jeg kom fram til at en komplett oppgradering på e34´n min med m50 ville kostet rundt 5000 (ny m3 filterkonsoll, brukt m5 kjøler, m3/m5 oljekjøleslanger, nye m5 luftstyringer og div annet man trenger).
brunsame Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Skrevet Januar 25, 2011 liten vits med sirkulasjons pumpe nàr hullene er sà smà at man nesten ikkje fàr noe gjennom der.. samme som at det hjelper ikkje med stor bensin pumpe om bensin slangen fram er 1 mm tjukk! (overdriver for à fà fram poenget) prisen jeg oppgav var ifra england. ferdig med moms.. Dette var et kitt jeg fant.. med m3 oljehus, stàlombundene slanger, og front montert kjoeler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå