Gå til innhold

Problem med speedometeret slutter plutselig å virke!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Har en E46 318 som det er noe relativt gale med.. Speedometeret og forbruksmåleren funker kun av å til.. I tillegg Begynner ABS, håndbrekk og antispinn lysene å lyse.. Syns dette er litt skummelt med tanke på elektronikken og slikt.. Noen tips/løsninger på hva dette kan være?

Skrevet

På e39 så er det som regel grunnet defekt abs sensor venstre side bak.

Om det er slik at sensor på venstre side bak er giver for speedo på e46 vet jeg dessverre ikke, men en kjapp telefon til ett verksted som kan BMW skikkelig vil kunne gi deg ett svar på det.

Ellers er det diagnose som gjelder, hvilket kan gjøres med carsoft programmet. Et program som mange private personer rundt om i norges land har, ellers tar man diagnose hos f.eks BMW verksteder, og koster vel typisk ca 1000 lappen.

Skrevet

Høres ut som ABS-sensor. Stemmer nok at det er venstre bak på e46 også.

Men jeg ville sørget for å ta en diagnose først. Om du ikke har selv er det sikkert noen i nærområdet som har Carsoft el. lign. Hvis ikke er det jo bare å krype til korset og ta en tur til BMW-verksted :)

Skrevet
Hvor mye vil det koste med en ny abs sensor? Går det ann å skifte den selv uten noe spesiell erfaring innen emne?

jeg har for øyeblikket min bil (728i 96-mod.) på BMW-verksted, bl.a så skal de skifte 2stk. ABS-sensorer (v.bak og v.fram). Så en feil på Airbag.. wireutløsermek.på sikkerhetsbeltet, den har de også skiftet. Jeg hadde de samme symptomene.. speedometeret sluttet å virke, bensinmåler "hang", aut.gir gikk i nødgir. Begge sensorene hadde "brent" seg fast, så de knakk da de skulle ta de ut. Så de måtte borre de ut. Da de skulle starte bilen for å teste den så ville den ikke starte. Etter en grundig sjekk så viste det seg at bensinpumpen hadde tatt kveld :( Så da må den også byttes. Får bare håpe nå at alt fungerer etter at de har fått testet bilen. Får forhåpentligvis bilen igjen i morra.

Skrevet
Fant noe på koed.no som heter ABS impulsgiver.. Er dette samme greien?

Ja, men jeg ville som før nevnt tatt diagnose for å være sikker på at det er den rette delen som skal byttes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...