BMW e30 316i Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 halloen, har lyst å få litt mer fart i min e30 lurer litt på hvordan jeg skal greie dette, har ikke så veldig peiling på motor meg har lyst å lære litt hadde vært kjekt om jeg kunne fått noen gode råd om hvordan jeg får mer hk og hva annet som må gjøres med den for å få det godkjent? legger ut et bilde av bilen
Bevern Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 eneste som hjelper på din sugemotor er et powerfilter og et nytt eksosanlegg. dessværre så vil du nok kun merke forskjell i lyd. Så hvis du er gira på mer fart, så er sugetrimme (ikke turbo/kompressor-bil) virkelig et stort pengesluk uten syke resultat.. Kjøp deg en tysk M3 og bygg over -> registrere din 316i som m3 Google litt, så finner du masse interisante bygg Kan selge deg litt motivasjon: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=174268 ligger masse slikt ute
316gefaren Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Turbo,Inter Cooler, 325 understell da skal det være mulig å få godkjent med ca 170 hk og koster rundt 10-20K. har samme prosjekt på G med min egen E30 316I
JulianS Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Lykke til med 20k:p er så utrolig mye småpiss som man ikke tenker på før man står å skrur, men alt kan jo gjøres fortågæli men da får du det aldri godkjennt! Det skal mye til uansett:) Det enkleste er å bytte til e36 girkasse, det gjør en hel del faktisk men blir som å kjøre i 4. gir på motorveien. Eller så kan du sette inn en iS motor, da har du en motor som holder bedre og går MYE bedre, da kan du også bruke e36 kasse. Dette får du godkjennt... Eller så bytter du bare bil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå