Gå til innhold

eletrisk boost controller kontra vanlig boost controller


Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer litt på dette med boost controller.. Ser mange annbefaler en eletrisk boost controller, er det poeng i å bruke flere tusen kr. på en sånn, kontra en vanlig manuell boost kontroller?

Noen som kan svare?:)

Skrevet
lurer litt på dette med boost controller.. Ser mange annbefaler en eletrisk boost controller, er det poeng i å bruke flere tusen kr. på en sånn, kontra en vanlig manuell boost kontroller?

Noen som kan svare?:)

Jeg kan komme med noen poeng :)

Vanelig manuell boostcontroller er det mange av på markedet.

Men som regel de rimeligste fra 200- 500kr er ikke stabile.

Dette pga de har små lekkasjer osv, som gjør at det kan bli feil blanding mm.

Skal man ha en bra manuell boostcontroller er det turbo sx high performance sin egene som koster over 1000lappen som jeg selv har god erfaring med.

Kan jo være andre på markedet som er rimeligere å bedre, men jeg har dessverre ikke funnet noen.

I tillegg med en manuell en, så må man justere dette manuelt er jo helt ok det om man monterer denne så den ligger inne i bilen, men mange monterer denne i motorrom og må ut å justere.

Med en elektronisk finner du sikkert noen som ikke er fult så bra der også, men Prosport sin er meget bra.

Her følger det med en solenoid som justerer trykket elektronisk med "styrenheten" som man har inne i bilen. I tillegg viser denne digitale tall hva trykket er når du kjører og digitalt hvor du ønsker å stille inn max trykk.

Her kan du også forhåndstille 2 trykk.

Feks. Boost 1 0,7 bar og Boost 2 1,5 bar

Denne har en max grense på 2 bar.

Så i stedenfor å justere manuelt trykker man bare på en knapp og vips du har et annet ladetrykk :)

Det er vel den store forskjellen :)

Nå koster i hvertfall ikke våres elektroniske flere tusen, men 1350kr på tilbud nå.

Da i forhold til denne manuelle SX til over 1000lappen hadde jeg ikke tenkt meg om 2 ganger. Hadde gått for elektronisk med en gang. Eller om du har lyst til å prøve en av de rimeligere modellene som er på markedet

Bilde 1: Er en av de som mange selger, min erfraring med disse er noen fungerer og andre ikke. Men den er rimelig.

Bilde 2: Kun possitiv erfarring, det tror jeg alle eller de fleste har som har prøvd denne. Men den koster litt som regel litt over 1000lappen

Bilde 3: Typisk dårlig kina, denne anbefaller jeg ikke. Har prøvd mange av denne ingen fungerer som de skal.

c73h6xumpiz85y22ok9o.jpg

1cucev9f28kwwl1oebud.jpg

nu5o29o2b13ek35xr6tb.jpg

Skrevet

en EBC i samarbeid med annen styring (les: datasprut) har mange fordeler kontra en manuell kran hvertfall.

bla annet mulighet for å styre ladetrykk etter tps, overtrykk på wastegate osv (sistnevnte fungerer med noen manuelle og)

Skrevet

har en sànn som p`det foerste bilde der motorviagra.. om jeg ikkje husker helt feil kjoepte jeg den av deg..

Denne ble kjopt inn for à brukes paa det gamle a-dekk kittet mitt, som ble solgt, og jeg glemte à sende med denne. Sà har den liggende ubrukt.

Men nà har jo det blitt kostet pà maaange tusen pà denne motoren jeg skal kjoere pà, so tenkte d var lurt med noe skikklig som fungerer optimalt.. noen snakker om at man fàr ebc der man kan bestemme ladetrykk etter omdreininger osv.. Har electromotive tecGT datasprut.. Noe ebc som man kan koble til dette sprutet?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...